صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 12
کد خبر: ۳۳۲۴۰
صادق ابوشوارب در مصاحبه با راهبرد معاصر مطرح کرد:

یمن عضو پیشتاز محور مقاومت بین المللی خواهد بود

عضو شورای انقلاب یمن و از نزدیکان محمد علی الحوثی در گفتگو با راهبرد معاصر، ضمن بیان موضع خود در قبال ترور شهید قاسم سلیمانی، از دیدگاه غالب در یمن پیرامون محور مقاومت بین المللی گفت.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ابوشوارب، از رهبران انصارالله طی مصاحبه اختصاصی از احتمال پیوستن این سازمان به محور مقاومت بین المللی گفت. در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید:

 

موضع کمیته انقلابی یمن در قبال ترور سپهبد قاسم سلیمانی چیست؟

کمیته انقلابی در یمن، به شدت جنایت ترور سردار مجاهد، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان را محکوم می کند. این جنایتی است که به وضوح از سوی امریکایی ها انجام شده و کمیته انقلاب یمن، آن را ترور محور مقاومت منطقه به صورت کلی می بیند. این ترور همچنین تجاوزی آشکار علیه قوانین بشردوستانه و نقض صریح حاکمیت دولت و ملت عراق است. در یمن هم ما موردی مشابه داشتیم. ترور شهید صالح الصماد در 19 آوریل 2018، در استان الحدیده، امری مشابه بود.

 

چقدر امکان این وجود دارد که انصارالله به مقاومت بین المللی بپیوندد؟

جنبش انصارالله و تمام نیروها و احزاب انقلابی و تمام کسانی که آزادی خواه هستند، همه ضد استکابر امریکایی و اسرائیلی هستند. انقلاب یمن اکنون 5 سال است که رو در رو با محور شرارت واشنگتن، تل آویو، ریاض و ابوظبی در جنگ است. بر همین اساس ما از خدا می خواهیم که محور مقاومت بین المللی شکل گیرد. مقاومت در برابر محور شرارت که مدت هاست علیه ملت یمن می جنگد. محور مقاومت می تواند از شرق دور تا آسیای مرکزی و غرب آسیا، تا آفریقا را در بر گیرد و از آن جا تا امریکای لاتین (ونزوئلا، کوبا، برزیل و بولیوی) برود و حتی به مکزیک برسد و حتی اقلیت های سرکوب شده داخل ایالات متحده را هم در بر گیرد.

محور مقاومت بین المللی یک واقعیت است. می توان اتحادی میان مستضعفین و نیروهای خیر خواه علیه نیروهای شر به رهبری امریکا بوجود آورد. ما مدت هاست آرزوی چنین اتحادی داریم و تمام تلاش خود را می کنیم که به سرعت محور مقاومت بین المللی شکل گیرد.

 

موضع انصارالله در قبال جنگ علیه امریکا چیست؟ آیا آمریکا را دشمن واقعی خود می داند؟

چه انصارالله و چه تمام نیروهای انقلابی یمن که در خط مقدم نیروهای آزادیبخش جهان در مواجهه با هیمنه امریکا هستند، 5 سال است که دائما درگیری یک جنگ مستقیم علیه امریکا و دست نشاندگانشان هستند.

 

آیا تا کنون در این تقابل نیروی امریکایی هم هدف قرار گرفته؟

خیر؛ البته نه بدان معنا که نخواستیم؛ بدان معنا که نزدیکمان نبوده که بزنیم. انصارلله همانطور که تاکید کردم، 5 سال است رو در رو با دولت های تحت حمایت امریکا نظیر عربستان و امارات می جنگد که به اعتقاد من بدون اجازه واشنگتن، امکان ندارد به یمن حمله کنند. از این منظر ما جزء پایه و اصلی محور مقاومت محسوب می شویم.

 

این امکان وجود ندارد که برخی از یمنی ها ورود به محور مقاومت را ورود به جنگی بی ارتباط به کشورشان بدانند؟

در نگاه انقلابیون یمن و مردم این کشور که در نوک پیکان محور خیر (محور مقاومت منطقه ای) هستند و آشکارا با امریکا، اسرائیل (راس محور شرارت) و دست نشاندگانشان (امارات، عربستان راس شرارت در منطقه) در جنگی چند ساله هستند. پر واضح است که یمنی ها با این سابقه به شکل گیری هر گونه اتحاد میان دولت ها برای مواجهه با محور شرارت جهانی و منطقه ای واکنش مثبت نشان دهند. امیدوار هستیم که هیچ تعللی در تشکیل چنین محوری صورت نگیرد تا اسرائیل و امریکا جرات هیچ حماقت دیگری نکنند.

در اینجا تاکید می کنم که عملیات ترور شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و صالح صماد، اقدامی خصمانه علیه تمام آزادگان جهان و محور خیر بود. ما هنوز هم محکم ایستاده ایم و ایمان داریم که باید با استکبار و هیمنه دولت های شر ایستادگی کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: