صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 19
کد خبر: ۳۳۹۴۷

تمهیدات لازم برای مقابله با یخ زدگی معابر و سطح خیابان‌ها

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به احتمال یخ زدگی سطح معابر به واسطه برودت هوا تمام تمهیدات لازم از جمله پاشش محلول و شن و نمک اندیشیده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص تمهیدات شهرداری تهران برای جلوگیری از یخ زدگی سطح معابر با توجه به قطع شدن بارش برف گفت: براساس یک تجربه علمی و منطقی همواره پس از قطع بارش برف و صاف شدن هوا درجه درما کاهش یافته و باعث یخ زدگی باقی مانده برف و آب های سطحی می‌شود.

 

وی افزود: از این رو کنترل این شرایط و جلوگیری از یخ زدگی و همچنین یخ زدایی از معابر پس از بارش برف و قطع شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از اقدامات اساسی شهرداری تهران قلمداد می‌شود.

 

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی سناریوهای متفاوتی از حجم یخ زدگی بررسی و نهایتا براساس پیش بینی‌ها به مناطق 22 گانه شهر تهران توصیه هایی درخصوص پاشش محلول و همچنین شن و نمک شد.

 

وی ادامه داد: شهرداری تهران امروز در حوزه برف روبی نمره خوبی گرفت و دیدید که معابری که در گذشته شاید دچار گرفتگی می‌شد امروز علیرغم حجم بالای بارشها گرفته نشد و عبور و مرور به سهولت انجام شد.

 

عطایی تصریح کرد: برای امشب هم همه امکانات شهرداری تهران در مناطق 22 گانه بسیج شده است و همه مدیران شهری امشب را به صورت ویژه پای کار هستند تا اولا از بروز مشکلات جلوگیری کرده و برحسن اجرای برنامه ها نظارت داشته باشند و هم در صورت بروز مشکل آن را رفع کنند.

 

وی در پاسخ به این سولا که آیا تعداد نیروهای استفاده شده همان 14 هزار نفر است یا این عدد کم و زیاد می‌شود گفت: این 14 هزار نفر که در خبرها به آن اشاره شده است همان افرادی هستند که در روزهای عادی جارو به دست دارند و جارو می‌کشند و در ایام بارش برف پارو به دست می‌گیرند.

 

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: این در حالی است که هر منطقه خودش به طور مجزا یک سری پیمانکاران برف روبی دارد که نیروی مشخص و مربوط به خود را دارند.

 

عطایی تصریح کرد: به این ترتیب نیروهایی که در حوزه رفع مشکلات ناشی از برف در تهران فعال هستند خیلی بیشتر از این عدد 14 هزار نفر است زیرا گستردگی شهر تهران و نیازهای آن زیاد است.

 

وی همچنین از برف تکانی از درختان خبر داد و گفت: از آنجا که حجم بالای برف باعث شکستگی درختان و به خصوص یخ زدگی درختان سوزنی برگ می‌شود در این ایام بخشی از نیروهای فضای سبز شهرداری هم به جای آبیاری و اقدامات دیگر به برف تکانی از درختان مشغول می‌شوند.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: