صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 21
کد خبر: ۳۴۰۷۳

شرایط فروش خودرو سایپا بهمن ۹۸

در شرایط کنونی بازار که قیمت خودروها به شدت افزایش یافته است و خودروسازان عرضه خودرو به بازار را متوقف کرده اند گروه خودرو سازی سایپا اطلاعیه ای را برای فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سایپا اعلام کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شرایط فروش فوری اقساطی سایپا به صورت اینترنتی امروز سه شنبه ۱ بهمن ۹۸ از ساعت ۱۰ صبح فعال گردید. در این روش فروش امکان اخذ چک ، صرفاً از شخص خریدار میسر می باشد . در صورت عدم رعایت موضوع مذکور ، ضمن ابطال درخواست خرید ، مبلغ دریافتی عودت خواهد گردید .

 

در فروش هاي فوري اعتباري پس از واریز وجه اولیه، مشتري محترم باید حداکثر طی مدت دو هفته کلیه مدارك مربوطه را به نمایندگی تحویل نموده و مراحل تکمیل پرونده را انجام دهد. لازم به ذکر است در صورت عدم مراجعه مشتریان محترم به نمایندگی و همچنین عدم تکمیل مراحل ثبت نام و یا عدم رعایت تحویل چک مطابق بند فوق ، امکان پذیرش نهایی پرونده میسرنبوده و وجه واریز شده به حساب شرکت سایپا، به مشتري محترم عودت می گردد.

 

 در زیر گذری بر بازار خودرو و شرایط فروش امروز خودرو سایپا  خواهیم داشت:

 

قرار بود با صدور مجوز افزایش قیمت و عرضه خودرو توسط خودروسازان با قیمت کمتر از ۵ درصد قیمت بازار نه تنها قیمت‌ها در بازار کنترل شود، بلکه سودی که به جیب دلالان و مافیای خودرو می‌رود نیز به جیب خودروساز و مردم عادی بازگردد، اما همه این موارد و قولی که وزیر صنعت داد، عملی نشده و حتی قیمت خودرو‌ها دوباره افزایش شدیدی یافت و فاصله قیمت کارخانه و بازار مجددا زیاد شد. خودروسازان نیز در طی چند ماه گذشته با توقف عرضه خودرو به بازار، به رشد قیمت‌ها دامن زدند. آیا در چنین وضعیتی شرایط فروش سایپا می‌تواند آبی بر آتش بازار خودرو باشد؟

 

پیرو اطلاعیه منتشر شده توسط گروه سایپا، دکتر عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرده است:

برای کنترل قیمت‌ها در بازار و حمایت از مشتریان واقعی بازار شب عید، پیش فروش‌های جدیدی از سوی سایپا از پس فردا آغاز خواهد شد. گروه خودروسازی سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود را با قیمت اعلامی سازمان حمایت در این طرح پیش فروش خواهد کرد.

 

به گفته بابایی هر مشتری می‌تواند با کد ملی و کد پستی در این پیش فروش سایپا یک خودرو خریداری کند.

 

شرایط فروش سایپا کوییک ویژه 3 آذر 98 [به روز رسانی]

سایپا در حدود یک ساعت قبل از ارائه طرح فروش سایپا کوییک با رینگ فولادی و بدون فرمان برقی با قیمت ۶۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و با ارائه ۵ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان خبر داد. این طرح فروش با شرط باقی ماندن سند خودرو برای یکسال در رهن شرکت ارائه شده است و نحوه پرداخت با ارائه ۳ چک چهار ماه خواهد بود.

 

سایپا در حالی تاریخ تحویل کوییک را ۳۰ روز پس از پذیرش اسناد عنوان کرده است که برخی از متقاضیان از عدم تحویل خودرو‌های فروش فوری خود، هفت ماه پس از ثبت نام در طرح‌های فروش سایپا خبر می‌دهند.

 

تجربه رانندگی با سایپا کوییک را می‌توانید از طریق این لینک مطالعه فرمایید.

 

تاخیر یک ماهه در تحویل فروش فوری خودرو [به روز رسانی]حسین سعیدی، در خصوص تاثیر طرح‌های پیش فروش خودرو بر روند بازار گفت: «به دلیل تحریم‌ها، تعداد زیادی از خودرو‌های پرطرفدار از برنامه تولید خودروساز‌ها حذف شد و آن‌ها مجبور شدند خودرو جایگزین به مشتریان پیشنهاد کنند در حالیکه ظرفیت تولید آن‌ها محدود است و همین امر باعث شد که حجم تعهدات آن‌ها ناگهان افزایش پیدا کند.»

 

وی ادامه داد: «این سیاست سبب شد که خودروساز‌ها نتوانند به موقع خودرو‌ها را تحویل دهند البته دستگاه‌های نظارتی بر این نوع فروش نظارت دارند و خودروساز‌ها فقط می‌توانند بخشی از تولیدات خود را پیش فروش کنند.»

 

وی در خصوص زمان تحویل تعهدات گفت: «از زمانیکه طرح جایگزین خودرو‌های مشمول تحریم اجرا شد، شاهد به تعویق افتادن تعهدات هستیم. از سوی دیگر کمبود قطعات یدکی نیز فشار زیادی به خودروساز‌ها وارد می‌کند به طوری که در فروش‌های نقدی که موعد تحویل ۳۰ روزه است برخی اوقات تا ۶۰ روز هم طول می‌کشد تا خودرو را تحویل دهند، در پیش فروش نیز از ۳ تا ۶ ماه معمولا دیرکرد وجود دارد.»

 

وی در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار گفت: «متاسفانه بازار به گونه‌ای است که به دنبال بهانه برای افزایش قیمت است و تا خبر یا یک حرکت منفی رخ می‌دهد قیمت‌ها بلافاصله روند افزایشی به خود می‌گیرند هفته گذشته به دلیل اتمام مجوز‌های پلاک‌گذاری خودروساز‌ها چند روز روند پلاک به تعویق افتاد و تا دیروز فقط سایپا توانسته مجوز پلاک گذاری را دریافت کند همین امر باعث شد که قیمت‌ها دوباره افزایش پیدا کند.»

 

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در پایان پیش بینی کرد که در صورت بازگشت روند عادی پلاک گذاری قیمت خودرو به ثبات برسد.

 

شرایط فروش سایپا برای خودرو کوییک R ویژه بهمن ۹۸ [به روز رسانی]به اطلاع متقاضیان محصولات شرکت سایپا می‌رساند، شرایط فروش فوری اقساطی خودرو کوییک دو رنگ R به صورت اینترنتی در روز سه شنبه مورخ ۹۸/۱۱/۰۱ راس ساعت ۱۰ صبح به شرح جدول ذیل فعال می‌گردد.

 

تحویل خودرو 30 روز پس از پذیرش است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: