صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۲۰
  • سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 09 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 30
کد خبر: ۳۴۸۰۹

جزئیات حمله موشکی یمن به آرامکو عربستان

طی چند روز گذشته یمن حملاتی گسترده به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان داشت و یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، از عملیات موشکی به آرامکو عربستان خبر داد و عربستان سعودی نیز حمله موشکی هفته گذشته ارتش یمن به تاسیسات آرامکو را تایید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، نیروهای مسلح یمن هفته گذشته حملات گشترده ای به تاسیسات آرامکو عربستان داشتند و طرح بزرگ متجاوزان سعودی علیه صنعا پایتخت یمن را خنثی کردند.

 

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این گفته بود که نیروهای یمنی در پاسخ به افزایش حملات هوائی دشمن، با انجام عملیات منحصر به فرد، مقرهای شرکت آرامکو در جیزان عربستان ، فرودگاه أبها و جیزان، پایگاه خمیس مشیط و مقرهای حساسی در عمق اراضی سعودی را با شمار زیادی موشک و پهپاد هدف قرار دادند.

 

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح در نشست خبری به تشریح این عملیات موفقیت آمیز رزمندگان یمنی علیه عربستان صعودی پرداخت.

 

وی متن بیانیه را به شرح زیر قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
به یاری خداوند باری‌تعالی نیرو‌های مسلح یمنی توانستند در برابر تجاوز بزرگی بایستند. این تجاوز صنعا را هدف قرار داده بود. نیرو‌های یمنی پس از آن با انجام ضد حمله‌ای توانستند مناطق «نهم» را نیز آزاد کنند.

 

همچنین نظامیان دشمن خسارات و تلفات زیادی متحمل شدند و تجهیزات نظامی زیادی از آن‌ها منهدم شد. نیرو‌های یمنی همچنین پیشروی خود را ادامه دادند تا اینکه به غرب شهر مأرب رسیدند. همچنین شماری از نواحی و مناطقی از استان‌های مأرب و الجوف آزاد شد. مساحت این نواحی و مناطق، بیش از دو هزار و پانصد کیلومتر مربع برآورد می‌شود.

 

همچنین عملیات البنیان المرصوص به هلاکت و زخمی شدن و اسارت شمار زیادی از نیرو‌های دشمن منجر شد. نظامیان دشمن که در «نهم» مستقر بودند ۱۷ تیپ نظامی و ۲۰ گردان بودند که هدف قرار حمله قرار گرفتند و مهمات و تسلیحات آن‌ها به طور کامل به غنیمت نیرو‌های یمنی درآمد. همچنین دو تیپ در منطقه موسوم به منطقه سوم نظامی که در ناحیه صرواح در مأرب مستقر است نیز هدف قرار داده شد. سه تیپ دیگر که در منطقه موسوم به منطقه ششم نظامی در استان الجوف مستقر بودند به هلاکت رسیدند.

 


نیرو‌های ما در چارچوب اجرای دستورات فرماندهی عملیات و جلوگیری از خونریزی، اجازه دادند صد‌ها نظامی از مزدوران دشمن فرار کنند.

 

نیرو‌های مسلح همچنین از نقش مسئولانه ساکنان «نهم» و استان‌های مأرب و الجوف در امتناع از پذیرش متجاوزان و اشغالگران، تشکر و قدردانی می‌کنند. نیرو‌های مسلح یمنی همچنین به همه آزادگان کشور عزیزمان یمن، در ادای وظایف دینی و ملی در این مرحله تاریخی افتخار می‌کند.

 

ناوگان موشکی و پهپاد‌های یمنی در پاسخ به افزایش حملات هوایی دشمن متجاوز، عملیات بی‌سابقه‌ای را به اجرا درآوردند. نیرو‌های یمنی در این عملیات شرکت آرامکو در جیزان و فرودگاه‌های ابها و جیزان و پایگاه خمیس مشیط و اهداف حساسی را در عمق خاک عربستان سعودی هدف قرار دادند و حملات موشکی و پهپادی زیادی را ضد این اهداف به اجرا درآوردند.

 

همچنین نیرو‌های مسلح یمنی تاکید می‌کنند عملیات نظامی خود را تا آزادسازی همه خاک جمهوری یمن و تا محقق شدن استقلال در کشور ادامه خواهند داد.


نیرو‌های یمنی تاکید می‌کنند با هیچ یک از شهروندان شریف یمنی نمی‌جنگند بلکه این جنگ در دفاع از تجاوز‌های خارجی و مزدوران و خیانتکاران وابسته به آن (رژیم متجاوز سعودی) است. ما از این افراد دعوت می‌کنیم به راه درست بازگردند، زیرا میهن هنوز برای همه فرزندان خود جای دارد و ما دستان همه را می‌فشاریم. ان شاء الله جزئیات عملیات نظامی گسترده نیرو‌های یمنی متعاقبا و در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

 

نیرو‌های مسلح یمنی درباره موضع آمریکا در قبال آرمان‌های فلسطین نیز تاکید می‌کنند که در کنار ملت فلسطین در رویارویی با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل می‌ایستند. پیروزی از آن یمن و همه آزادگان امت است.

 

 

اعتراف عربستان به حمله موشکی به تاسیسات آرامکو

 مقامات سعودی به حمله موشکی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در این کشور اعتراف کردند.

 

به گزارش المنار به نقل از وال استریت ژورنال، این مقامات مدعی شدند که با همه حملات موشکی هفته گذشته به آرامکو مقابله کرده اند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: