صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۵۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 27
کد خبر: ۳۵۲۸
در مرز عراق و سوریه؛

تلاش نیرو‌های آمریکایی برای بازداشت ابوبکر بغدادی

پایگاه العربی الجدید از تلاش نیرو‌های ویژه آمریکا برای محاصره ابوبکر بغدادی در منطقه‌ای در مرز عراق و سوریه و بازداشت وی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تاکنون گزارش‌های متعددی درباره بازداشت ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در خاک عراق یا سوریه از سوی رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است که این اخبار تایید نشده، موجی از بی اعتمادی و شک را درباره وضع سرکرده تروریستی در پی داشته است.

اما یک مسئول نظامی عالی رتبه عراقی در گفتگو با العربی الجدید مسئله جدیدی را این بار اعلام کرده است. به گفته این منبع، بعد از انتشار اخباری مبنی بر حضور بغدادی در مساحتی حدود ۱۰ کیلومتر در مرز بین عراق و سوریه، نیرو‌های ویژه آمریکایی پنج شنبه گذشته با حمایت گروه مسلحی از نیرو‌های دموکراتیک سوریه از مرز خاکی اقلیم کردستان عراق، وارد خاک سوریه شدند.

این محدوده ۱۰ کیلومتری شامل بخش مرزی استان دیرالزور با عراق است که به صورت مشخص حومه این استان از الباغوره و مراشده در جنوب تا السفافنه در غرب و صحرای بوکمال در شرق را شامل می‌شود.

احمد الحمدانی، کارشناس عراقی احتمال می‌دهد که این گروه ویژه آمریکایی شامل همان نیرو‌هایی است که پیش از این در سال ۲۰۱۱ مسئول پیگرد اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده در افغانستان بوده اند.

العربی الجدید به نقل از این منبع نظامی عراقی نوشت: نیرو‌های ویژه آمریکایی در پایگاهی نظامی در شهر اربیل عراق مستقر بوده اند و از آنجا وارد خاک سوریه شده اند.

این منبع افزود: اطلاعاتی که در دست ما است نشان می‌دهد که ارتش آمریکا می‌خواهد ابوبکر بغدادی را زنده دستگیر کند که این احتمال اعتبار نظامی این گروه و همچنین تاخیر در ممانعت از ورود کرد‌ها به روستا‌های کوچک سوریه را با وجود بهره‌مندی از پوشش هوایی زیر سوال می‌برد.

این مسئول عراقی علت تلاش آمریکا برای زنده دستگیر کردن بغدادی را علاقه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به استفاده از این فرد در راستای منافع خود توصیف کرد، اما احتمال کشته شدن وی بر اثر وقوع درگیری میان طرفین و یا اینکه سرکرده این گروه تروریستی خود را قبل از دستگیری منفجر کند را در مقابل زنده دستگیر شدنش قوی‌تر دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما