صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 05
کد خبر: ۳۵۳۰۲

ایران در تولید مواد اولیه دارویی خودکفا می شود

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: در زمینه تولید مواد اولیه دارویی در طی دو سه سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا شانه ساز، روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی داروسازی نوین در مرکز همایش های رازی تهران، داروسازی نوین را مبتنی بر یافته های علمی روز و جزو ضروریات لازم برای بشر دانست و اظهار داشت: رشته داروسازی با توجه به سرو کار داشتن با سلامت انسان ها بسیار حایز اهمیت است. در واقع داروسازی شاهراه و چهار راه علوم است و مجموعه ای از علوم باید کنار هم قرار گیرند تا اشکال مناسب دارویی ایجاد شود که برای بیمار مصرف آن اسان باشد.

 

وی، دانش داروسازی ایرانی را بومی و متکی به دانش متخصصان این مرز و بوم دانست و افزود: در دو دهه اخیر به برکت انقلاب و حضور نیروهای نخبه ایرانی در تولید محصولات  دارویی ایرانی پیشرفت داشته و در تولید بسیاری از اقلام دارویی به خودکفایی رسیدیم.

 

رئیس سومین همایش بین المللی داروسازی نوین با اشاره به افزایش تعداد دانشکده های داروسازی کشور از ۴ به بیش از ۲۰ دانشکده پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: امروزه انواع رشته ها و تخصص های داروسازی در داخل کشور تربیت می شوند که این داروسازان جوان و نخبه ایرانی توانستند به اقتصاد مقاومتی تا حد زیادی جامه عمل بپوشانند و در این راستا از بسیاری رشته ها و حرف پیشی گرفتند.

 

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، آنچه امروزه در زمینه خودکفایی در حوزه دارویی رخ داده است بسیار مهم و بی نظیر بوده است و در زمینه تولید مواد اولیه دارویی نیز در طی دو سه سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.

 

وی با بیان این مطلب که داروسازان امنیت دارویی را برای کشور فراهم کرده اند، این امنیت را مرهون زحمات تمامی داروسازان و پیشکسوتان حوزه دارویی کشور برشمرد و گفت: امروزه  در شرایط تحریم به همت شما عزیزان، پیشرفت هایی که در حوزه تولید دارو، محصولات و فرآورده های جدید صورت گرفته، بی نظیر و ستودنی است  که امیدواریم این تجربه موفق در سایر حرف و رشته ها نیز دنبال شود.

 

منبع:مهر

نظر شما