صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۱
  • چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 02 November 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 16
کد خبر: ۳۶۰۹۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

حضور احمد صمدی خبرنگار سابق صدا و سیما در ایران اینترنشنال + عکس

یکی دیگر از خبرنگاران صدا و سیمای ایران به شبکه های ماهواره ای پیوست. در ادامه به ماجرای حضور احمد صمدی خبرنگار سابق صدا و سیما در ایرا اینترنشنال می پردازیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در چند سال گذشته بارها شاهداخباری در خصوص حضور افراد مختلفی از اصحاب رسانه در شبکه های ماهواره ای بوده ایم این بار حضور احمد صمدی که خبرنگار اعزامی صداو سیما به کشور آلمان بود در شبکه سعودی ایران اینترنشال  رسانه ای شده است. در ادامه این خبر به  ماجرای حضور احمد صمدی خبرنگار سابق صدا و سیما در ایران اینترنشنال می پردازیم.

 

احمدی صمدی که یکی از خبرنگاران رسمی صدا و سیما در کشور آلمان و شهر برلین بود و هر از گاهی گزارش و ارتباط مستقیم با تلویزیون داشت به تازگی در شبکه لندن نشین ایران اینتل دیده شد.

 

تا چند سال پیش گزارش‌های ارسالی از خبرگزاری صدا و سیما را در برلین خبرنگاری با موها و چشم‌های روشن به نام احمدصمدی تهیه می‌کرد که برغم تجارب نه چندان قوی‌اش در تهران به ماموریتی سه ساله به برلین آلمان اعزام می‌شود اما به ناگاه بعد از پایان سه ساله ماموریت و جایگزینی امیرشجاعی دیگر خبرنگار شناخته شده صداوسیما، دیگر خبری از احمدصمدی روی آنتن و در خبرگزاری صداوسیما نیست.

 

 

احمد صمدی کجاست
احمد صمدی خبرنگار اعزامی به آلمان اکنون به کشور انگلستان رفته و در یکی از برنامه های شبکه خارجی ایرانی اینترنشنال حضور و مصاحبه داشته است.

تاسیس شرکت احمد صمدی در آلمان
احمد صمدی در مدتی که به عنوان خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی در کشور آلمان حضور داشته است یک شرکت تجاری را در آلمان و ایران ثبت کرد فقط به ایران رفت و آمد می‌کرد و خود و خانواده‌اش در برلین زندگی می کنند

 

البته جالب ماجرا اینجاست که این فرد اعطای بازگشت به ایران و سازمانی که او را به ماموریت خارجی فرستاده بودند را به لقایش بخشید و منتظر شد تا حکم اخراج از از سازمان صدا و سیما صادر شود آن هم در حالی که ۳۰ هزار یورو به سازماندهی داشت و هرگز هم آن را پرداخت نکرد.

 

رفتن احمد صمدی به ایران اینترنشنال

شبکه ایران اینترنشنال شب گذشته - جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - گفت‌وگویی با احمد صمدی خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان منتشر کرد که نشان می‌داد

 

تا چند سال پیش گزارش‌های ارسالی از خبرگزاری صداو سیما را در برلین خبرنگاری با موها و چشم‌های روشن به نام احمد صمدی تهیه می‌کرد

 

که برغم تجارب نه چندان قوی‌ اش در تهران به ماموریتی سه ساله به برلین آلمان اعزام می‌شود اما به ناگاه بعد از پایان سه ساله ماموریت و جایگزینی امیرشجاعی دیگر خبرنگار شناخته شده صداوسیما، دیگر خبری از احمد صمدی روی آنتن و در خبرگزاری صداوسیما نیست.

 

در نهایت مشخص شود که او یک سال ماموریت بدون حقوق گرفته و بعد از اینکه در این یک سال کار های انتخاباتی‌اش را انجام داد و شغل جدیدش را پیدا کرد مقیم برلین شده است.

صمدی با حضور در استودیو این شبکه سعودی در لندن، درباره روابط ایران و ناتو موضع‌گیری می‌کند. این حضور تاییدی بر آغاز همکاری این خبرنگار صداوسیما با شبکه سعودی و احتمالاً قطع ارتباط با رسانه رسمی ایران است.

 

این خبرنگار پس از پایان ماموریت سه ساله‌اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می‌کند و در این کشور می‌ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می‌کند و بازنمی‌گردد و حالا سر از لندن درآورده است.

 

 

شبکه ایران اینترنشنال به واسطه به واسطه تامین نامحدود منابع مالی از سوی سعودی‌ها، بشدت در حال جذب نیرو‌های شبکه‌های مختلف از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی فارسی و من‌وتو با پرداخت دستمزد‌های کلان است،

 

به گونه‌ای که صادق صبا مدیر پیشین بی‌بی‌سی فارسی حاضر می‌شود در این شبکه سعودی یک شغل سطح پایین را برعهده بگیرد و یک برنامه هنری اجرا کند و قاعدتاً میزان دستمزد نقش کلیدی در این زمینه داشته است.

 

 

پیش از این شبکه « ایران اینترنشنال » موفق شده بود مزدک میرزایی، چهره مطرح ورزشی سیما را نیز جذب نماید.

 

سازمان صداوسیما تا به حال چندین چهره خبری داشته که هرکدام را به عنوان ماموریت به یک کشور اعزام کرده است، اعزام‌هایی که هیچ بازگشتی در پی نداشته‌اند!

 

چندی پیش بود که در خبرها آمد اسماعیل فلاح، مدیر خبر سابق دفتر صداوسیما در لندن که مدت ۹ سال به صورت ماموریتی در این کشور حضور داشت و گزارش‌های ضد انگلیسی و ضد استکباری او شهره عام و خاص شده بود، برای همیشه به این کشور مهاجرت کرده است.

 

اما بعد از اینکه خبر مهاجرت فلاح به سرعت در فضای مجازی پیچید، او در پیج شخصی خود در فضای مجازی نوشت که نه مهاجرت کرده و نه پناهنده شده است، بلکه به ماموریتی دیگر از طرف معاونت فضای مجازی سازمان رفته است و قرار است گزارش‌های او را در فضای مجازی ببینیم.

 

بعد از این اظهار نظر فلاح که آخرین مسئولیتش مجری، کارشناس شبکه خبر و در عین حال مدیر بخش فضای مجازی این شبکه بوده است، این موضوع را از مسئولان ذی ربط در سازمان صداوسیما پیگیری کردیم و در نهایت مشخص شد که آقای فلاح از تاریخ اول شهریور از معاونت سیاسی به معاونت فضای مجازی منتقل شده است و در واقع کارمند این معاونت محسوب می‌شود.

 

همچنین در همین رابطه یک مقام آگاه در سازمان صدا وسیما گفت: «آقای فلاح از طرف سازمان برای اعزام به انگلستان ماموریتی ندارد و در مورد علت رفتنش باید خودش پاسخگو باشد.»

 

به نظر می‌رسد با توجه به موارد پیش آمده در سازمان صداوسیما، رسانه ملی باید دقت بیشتری در انتخاب افرادی که برای اعزام به خارج از کشور می‌کند، داشته باشد و الزاماتی را در نظر بگیرد تا افراد اعزام شونده از موقعیت به دست آمده سوءاستفاده‌های این چنینی نداشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سین
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
شما ببین وضعیت مملکت چیه که اینا با اون همه امکاناتی که بهشون میدن هم حاضر زندگی داخل ایران نیستن!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
اینکه به یک شبکه عربی سعودی ضدایرانی پیوسته شکی نیست که خیانت کرده.خیلی دورنخواهدبود که این شبکه های خبری ازهم خواهند پاشید واین بیچاره های پول پرست خائن شهرت طلب برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده خواهندشد.
سجاد
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
نمیدونم چرا هرکس از ایران میره میگن نه چندان خوب نه چندان مطرح نه چندان با تجربه اما اگه ایران بود میگفتن بهترین
فقط شما خوبین همه بدن
ناشناس
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تقصیر مدیر خبرنگاران خارج از کشور صدا وسیماست که زیر گوشش 3تاخبرنگار پریدن رفتن.
احد
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
سرش تو آخور وهابی های عربستانیه
ناشناس
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
کار خوبی کرد،درود به شرفش
ناشناس
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
یه مشت وطن فروش بی غیرت و وقتی سازمان صدا و سیما استخدام می‌کنه همین میشه به نظر من ملاک در انتخاب باید تدین و حزب الهی بودن باشه و اینکه در گفتار توانمند باشند
ناشناس
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
عادت شده هرکی رو که میذاره از این مملکت میره ضعیف و کم اهمیت جلوه بدن ! نوشتن : به رغم تجارب نه چندان قوی اش !!! مثلا کی تجربه خیلی قوی داره !؟ حسینی بای ... نجفی ... !!!؟
ناشناس
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
معلوم نبست چی داستانیه بهمین آسونی هم نیست اینقدرجوون بیکار داریم دست مبشکونند برند کارکنند ا شبکه های خارج
خدای بلاها
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
صداوسیما ورشکسته شده و روحانی هم بودجه اش محدود کرده ازطرفی ریاکاری نفاق نفوذ فرصت طلبی و پنهان کردن نیت همه جا هست
سامان
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
دلش خواسته رفته ،به کسی هم ربطی نداره .من هم اگر میتونستم میرفتم
ناشناس
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
واقعاً چقدر ازعملکرد صدا و سیما ناراضی بوده که به یک شبکه مخوف عربی پیوسته،، این پیام را میدهد که سیاستهای درون غلط وآزار دهنده است
علیرضا
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
وطن فروش بی غیرت هنوز از آمد نیوز درس عبرت نگرفتند
ناشناس
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
فکر کنم فقط حیاتی تو ایران بمونه خخخخخ