صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 16
کد خبر: ۳۶۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

نامه دکتر قاسم جان بابایی درباره کرونا واقعیست؟

در پی انتشار اخباری مبنی بر ابتلای ۴۵ نفر به ویروس کرونا در فضای مجازی دکتر قاسم جان بابایی واکنش نشان داد. در ادامه ماجرای جعلی یا واقعی بودن نامه دکتر قاسم جان بابایی درباره کرونا را بررسی می کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان باعث شده تا این موضوع به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شود و گاها اخبار جعلی و شایعاتی نیز در خصوص شییوع ویروس کرونا در فضای مجازی و محافل عمومی منتشر شود. ساعا تی پیش نیز متنی با مضمون ابتلای ۴۵ نفر به کرونا در کشور و در فضای مجازی منتشرشد کهقاسم جان بابایی، معاون بهداشت وزارت بهداشت  واکنش نشان داد.

 

 

 

واکنش قاسم جان بابایی به نامه منتشر شده درباره ابتلای ۴۵ نفر به کرونا

قاسم جان بابایی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در واکنش به انتشار خبر کرونا ویروس در کشور اظهار کرد: نامه منتشر شده درباره ابتلای ۴۵ نفر به کرونا و فوت ۴ نفر در کشور جعلی است.

 

او افزود: رونوشت‌ها در این نامه سراسر ایراد است؛ چراکه هیچ وقت در چارچوب اداری معاون وزیر به رئیس جمهور نامه نمی‌زند بلکه این کار به عهده شخص وزیر بهداشت است.

 

جان بابایی تصریح کرد: در این نامه از امضا، شماره نامه و عبارات کاملا غیر مصطلح متعدد که در شرح مسائل پزشکی، رایج نیست؛ استفاده شده است.

 

واکنش رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران به ابتلای ۴۵ نفر به کرونا

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران، کیانوش جهانپور نیز درباره انتشار نامه‌ای جعلی در فضای مجازی به رییس جمهور ایران توضیحاتی ارائه کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران ضمن جعلی خواندن انتشار نامه‌ای در فضای مجازی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به رییس جمهور درباره "کرونا" اعلام کرد: هنوز هیچ مورد مثبت ابتلا به کروناویروس جدید در کشور ثبت نشده است.

 

وی گفت که از متن نامه، شماره و رونوشت‌های آن نیز کاملا مشخص است که نامه مذکور جعلی است.

 

جهانپور همچنین در ساعات اولیه بامداد امروز در حساب توییتری خود نوشت:" تا این لحظه هیچ مورد ابتلا به #COVID_2019 در ایران ثبت نشده است، بسیاری از موارد ارجاعی، حتی از نظر شرح حال و علایم، #مشکوک به #کووید_19 هم نیستند.

 

نتیجه آزمایشات به عمل آمده تا ساعتی پیش همگی منفی گزارش شده است."

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
⭕️ جعلی بودن نامه منتسب به وزارت بهداشت درباره جان باختن ۴ نفر بر اثر کرونا