صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۰۳
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 20
کد خبر: ۳۶۴۵۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

جزییات واریز سهمیه بنزین اسفند ۹۸/ سهمیه نوروز چه شد؟

جزییات واریز سهمیه بنزین اسفند ۹۸ اعلام شد و کارت‌های سوخت شخصی مالکان خودرو و موتورسیکلت‌ها بامداد امروز شارژ شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بامداد امروز کارت‌های سوخت شخصی با سهمیه بنزین اسفندماه شارژ شد و جزییات واریز سهمیه بنزین اسفند ۹۸ اعلام شد اما سهمیه بنزین نوروز واریز نشده است.

 

 

بر این اساس، سهمیه خودروها و موتورسیکلت‌ها طبق جدول زیر به کارت‌های شخصی واریز شده است.

 

سهمیه بنزین وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف بنزینی هر کدام به ترتیب ماهانه 200 و 300 لیتر در نظر گرفته شده و براساس توافق‌های انجام‌شده بین وزارت نفت و وزارت کشور، از امروز کارکرد وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف محاسبه می‌شود و براساس پیمایش، سهمیه این دسته از خودروها تخصیص می‌یابد.

 

به گزارش تسنیم، از اینرو، چنانچه مالکان وانت‌بارها بیش از سهمیه تعیین شده (200 لیتر برای کم‌مصرف‌ها و 300 لیتر برای پرمصرف‌ها) نیاز به سوخت داشته باشند، باید در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام، پایش کارکرد این خودروها انجام و پس از آن سهمیه اضافی تعلق گرفته به این دسته از خودروها در کارت بانکی این افراد شارژ می‌شود.

 

پیش از این بیژن زنگنه  در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت، درباره اینکه ماجرای بنزین نوروزی به کجا رسید، اظهار کرد: این موضوع را در دولت مطرح کردم و آقای رئیس‌جمهوری دستور دادند پیشنهادها برای تعیین میزان تخصیص بنزین سهمیه ارائه شود. اگر این پیشنهادها بیاید، درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

زنگنه ادامه داد: اگر قرار باشد ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین به ۱۸ میلیون خودروی سواری که در کشور وجود دارد، تخصیص پیدا کند یعنی باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین به خودروها سهمیه نوروزی داده شود که اگر این رقم را در ۱۵۰۰ تومان ضرب کنیم، نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان از منابع برای تخصیص به افراد مشمول کم می‌شود.

 

اما سهمیه بنزین نوروز با سهمیه بنزین اسفند 98 به کارت‌های سوخت شخصی واریز نشد و زمانی هم برای آن از سوی مسئولان تعیین نشده است.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آریا
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
اون صد لیتر رو فقط برای ساکت کردن مردم و موقتی واریز کردین حالا که خرتون از پل گذشت انتخابات هم تموم شد سهمیه رو کم کردین. یکم برا شعور خودتون احترام قائل باشین و انقد با رزق و روزی مردم بازی نکنین. از گلوی خونواده یه راننده بزنین و جمعش کنین تا یکی از خودتون قلمبه ورداره در بره کانادا دنبال لهو و لعبش. شما تشنگان قدرت و ثروتید، ما مردم وظیفه امونه به شما خدمت کنیم!!!!!
Alis
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
تو بد ترین موقع سهمیه وانتو کم کردین
گناهه ما چیه اخه
پاسخ ها
میلاد
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
هر بلایی سرمون بیاد بازم کمه چون خودمون اینجوری خواستیم
رضا
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
خدا لعنتت کنه منی که با پرایدوانت کار میکنم از کجا بیارم بنزین 3000 تومنی
جانبازشیمیایی
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
سلام،اقا بالاخره مآبه کجا باید مراجعه کنیم،من یک پراید تک سوز بنزینی دارم ولی برام سهمیه دوگانه می ریزن، هم تو کارت خودرو زده تک سوز هم خدایی تک سوزه چکار کنیم،هیچکس پاسخگونیست.
حسن حسنی
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
چرا برای مردم ایران قطره قطره و یک ریال حساب می کنید انگار که از جیب خودتان می دهید .حق این مردم است چون ایرانی هستن کشوری که روی نفته ملتش بنزین نمی تونن بزنند.ولی برای سوریه و عراق و غیره ...بون حساب و کتاب بریز و بپاش می کنید .چرا این مردم باید اینقدر در سختی باشند نکنه بنزین داخل هم تحریمه.اصلا تو این شرایط اقتصادی و گرانی تحریم حقش نبود بنزین گران بشه.حالا شده چرا هر ماه یک استرس به مردم می دهید یه ماه زیاد میکنید ماه دیگر کم.همه اش در استرسیم که ماه بعد چه خوابی دیده اید.اگه برنامه ریزی بلدید همه بار اول یه مقدار معین اختصاص دهید .به خدا زندانی را اینجور زجر نمی دهند .من از طرف ملت همتون را به خدای بزرگ حواله می کنم انشاالله خودش جزاتونو بده .که فکر راحت را از ما گرفته اید.
هادی کریم زاده
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
هرماه سهمیه بنزینم سیصدلیتربوده چرااین ماه صدلیترازسهمیه بنزبنم کم شده،کارشمامسولین برعکسه،تواین ماه که شرایط کاربخاطرشب عیدکمی بهتره اومدین سهمیه بنزینموکم کردین
ناشناس
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
سلام .شما زحمت بکشید اینکه می خواهید بنزین را به کشورهای دیگر بفروشید وسودش خودشما ببرید همان را به ملت خودمان بفروشید وبگذارید مردم کمی هم با ارامش سفر کنند انقدر زندگی را برای مردم تلخ نکنید در ضمن با اینکار شما فقط به نفع پولدارها کار می کنید اونی که داره پول بنزین زیاد را می دهد اونی که نداره مجبور هست ببینه شما چه کار میکنید وناظر شما هست که به چه شکلی بنام حمایت از قشر فقیر جامعهایفای نقش می کنید
اکبرآذربایجلنی
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
جرابه رانندهای آژانس تلفنی هیجگونه سهمه ای تعلق نگرفته
ناشناس
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
باسلام وانتهای که تو دهات هستن چجوری میخان پیمایشی حساب کنن .اصلا به کجا مراجعه کنیم
سعید
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
200 لیتر سهمیه وانت به وسط ماه هم نمیرسه
سهمیه مارو کم میکنن واسه اینکه قیمت پراید وانت رو کنترل کنن
چقد تصمیمای این مسؤلین مسخره ست