صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 21
کد خبر: ۳۶۵۰۴

ابو فدک المحمداوی جانشین شهید المهندس در حشد الشعبی عراق

سازمان حشد الشعبی عراق امروز جمعه ۲ اسفند ۹۸ ابو فدک المحمداوی را به عنوان جانشین شهید المهندس را معرفی کرد در ادامه این خبر جزئیات این انتصاب و جانشینی را با هم می‌خوانیم.

به گزارش راهبرد معاصر،

ابو مهدی مهندس توسط موشک آمریکا به همراه شهید سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و اکنون بعد از دو ماه سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که ابو فدک المحمداوی را به عنوان  جانشین شهید المهندس منصوب کرده است.

 

 

ابوعلی البصری جانشین معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی در این باره گفت: «سازمان الحشد الشعبی نشستی را برگزار کرد و طی آن درباره انتصاب عبدالعزیز ابوفدک از رهبران الحشد به عنوان جانشین ابومهدی المهندس به توافق رسید».

 

البصری افزود: «به ما اطلاع داده شده است که دستور دیوانی برای انتصاب ابو فدک توسط فرمانده کل نیرو‌های مسلح ظرف دو روز آینده پس از توافق به امضا می‌رسد».

 

به گزارش فارس؛ انتصاب معاون جدید رئیس سازمان الحشد الشعبی پس از برپایی آئین‌های چهلمین روز شهادت ابومهدی المهندس در عراق صورت گرفته است.

 

ابومهدی المهندس سیزدهم دی به همراه سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در پی عملیات تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

گذشته ابو فدک المحمداوی جانشین شهید المهندس

در خصوص سوابق ابو فدک المحمداوی می توان گفت او از افراد باسابقه سازمان حشد الشعبی بوده و سال ها برای آزاد سازی شهرها و روستای کشور عراق از چنگال داعش بسیار تلاش کرده است.

 

وی در دوران صدام نیز از مخالفان سرسخت رئیس جمهور وقت عراق  بوده و بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته و روانه زندان شده بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: