صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۰
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 26
کد خبر: ۳۶۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

جزئیات افزایش حقوق کارگران تا سقف یک میلیون تومان

نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ توضیحاتی داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرامرز توفیقی نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده چه میزان است؟ گفت: دستمزد خانواده کارگری شامل بن مسکن، خوار و بار و حق اولاد می‌شود.

وی افزود: حداقل دستمزد یک خانواده کارگری در سال جاری حدود ۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان است.

 

توفیقی بیان کرد: در سال ۹۸ سبد معیشت خانوار ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان و در سال ۹۹ میزان این سبد ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است که مابه‌التفاوت آن یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۷۳۵ تومان است که ما بیش از ۳۱ درصد افزایش در سبد معیشت یک خانواده کارگری طی یک سال گذشته را شاهد هستیم.

 

وی ادامه داد: اگر ما مابه‌التفاوت سبد معیشت سال ۹۸ با سال ۹۹ (حدود یک میلیون ۱۸۰ هزار تومان) را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده در نظر بگیریم، تازه توانستیم قدرت خرید خانواده کارگری را به تاریخ ۹۸/۱/۱ برسانیم.

 

نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد گفت: حال اگر بخواهیم قدرت خرید کارگران را افزایش دهیم، باید افزایش حقوق کارگران بیشتر از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان باشد که پیشنهاد نماینده‌های کارگری در جلسات شورای عالی کار نیز بر همین مبنا است، اما نتیجه نهایی برای تعیین حقوق کارگران در سال آینده منوط به تصمیم سه جانبه گروه کارگری، کارفرمایی و نمایندگان وزارت کار است.

 

توفیقی در رابطه با زمان برگزاری جلسات شورای عالی کار گفت: نتیجه کمیته دستمزد به دبیرخانه شورای عالی کار ارسال شده است و این شورا باید هرچه سریع‌تر جلسات تعیین دستمزد را برگزار کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سلام اصلافکرکردید که بازنشستگان متوسط بگیر تامین اجتماعی هم وجوددارد ویک زمانی بیشترین حق بیمه راپ داخت می‌کردند والان شمادغدغه افزایش حقوق حداقل بگیران وبازنشستگان کشوری ولشکری وکارمندان دولت راداریدمتوسط بگیران که الان مشکلات معیشتی ودانشگاه وازدواج فرزندانشان رادارند کی به دادشان می‌رسد خداراشکر دولت هم بسته معیشتی به مانمیده فقط کارکرد حسابان راچک کرده وقسطهاو وام‌ها وبدهیهای که به بانک‌ها داریم نمیبینه
پاسخ ها
خیالی
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بازنشستگان هیچ دریافتی همانند اضافه کاری پاداش حق ماموریت کمکهای عیر نقدیو ندارند
از طرف دیگر افزایش مستمریها براساس تورم وسبد معیشتی نیست علاوه بر ان باهزار تاسف این شندر عاز به صورت نردبانی معکوس عمل میکند
اگر کسی با ده سال کار وحداقلدستمزد بازنشسته شده است چرا باید مستمری ان بیش از کسی که سی و پنج سال کارکرد دارد وحداکثر حق بیمه را واریز کرده است مشابه باشد
این اضافه پرداختی ها کجا رفته است .چرا بجای قانون دستور العمل و بخشنامه حاکم است .