صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 18
کد خبر: ۳۸۵۲۳

ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی‌کند

رئیس بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی‌کند و تا ۱۰ دقیقه روی پوست زنده است، پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان خود بزنید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کروناویروس نیز همچون آنفلوآنزا بیماری تنفسی به حساب می‌آید و می‌تواند با عطسه و سرفه و ترشحات فرد آلوده منتقل شود.

 

وحید مقرب، رئیس بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی جهرم درباره توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در گفتگو با خبرگزاری ایسنا عنوان کرد:

 

کودکان می‌توانند عامل انتقال کروناویروس به بزرگتر‌ها باشند، زیرا با توجه به سیستم ایمنی قوی‌تر، امکان مقاومت بیشتر در مقابل بیماری و بروز ندادن علائم را دارند؛ بنابراین نباید اجازه داد کودکان به هیچ عنوان از خانه خارج شده یا در تجمع‌ها شرکت داشته باشند.

 

ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی‌کند و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست‌های خود را به بینی و دهان خود بزنید؛ از طرفی این ویروس در سطوح پارچه‌ای بین ۶ تا ۱۲ ساعت و فلزی ۱۲ تا ۲۰ساعت و در سطح استیل تا ۲۰ روز زنده است.

 

این ویروس تا ۶۰- درجه سانتیگراد زنده می‌ماند، ولی در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به بالا می‌میرد، پس بهتر است شستشو‌ها و نظافت‌ها را با آب گرم انجام داد.

 

کلونی یا اجتماع اصلی این ویروس در بینی است، پس باید به شکل مرتب بینی را با آب گرم شست و شو داد.

 

توصیه می‌شود در طول روز چندین مرتبه بمدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نفس خود را حبس کرده و بعد دقت کنیم که آیا هنگام بازدم دچار سرفه می‌شویم، در این صورت حتما به پزشک خانواده یا مراکز درمانی مراجعه شود.


با توجه به درشت بودن ابعاد ویروس کرونا، هر ماسکی اعم از پارچه‌ای، ویبریلی یا حتی دستمال کاغذی، به شرط آنکه خشک باشد، قادر به ممانعت از ورود ویروس به مجاری تنفسی است.

 

انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود./ میزان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: