صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 27
کد خبر: ۳۹۰۴۴

جزییات شورش در زندان تبریز

اخبار و تصاویری تحت عنوان شورش و آشوب در زندان تبریز در فضای مجازی منتشر شده است که واکنش هایی را در پی داشت. در ادامه این خبر جزییات شورش در زندان تبریز را با هم می خوانیم.

به گزارش راهبرد معاصر، از عصر روز گذشته اخبار و شایعاتی در خصوص شورش و ناآرامی گروهی از زندانیان  و همچنین شنیده شدن صدای تیراندازی و زخمی شدن ۷ نفر از زندانیان زندان تبریز در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد  که واکنش‌های زیادی از جمله واکنش فرماندار تبریز را در پی داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات شورش در زندان تبریز با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

 

 

واکنش فرماندار تبریز به شورش در زندان تبریز

 

بهروز مهدوی با رد اخبار منتشر شده مبنی بر وقوع تیراندازی در زندان تبریز گفت: بدیهی است که وقوع آتش سوزی و دود ناشی از آن در فضای سربسته و حساسی مانند زندان تبریز موجب نگرانی زندانیان از یک سو و عوامل انتظامی از سوی دیگر شود و به همین دلیل نیز نیروهای انتطامی حاضبر در محل برای کنترل اوضاع به حالت آماده باش درآمدند.

 

 

به گزارش ایرنا؛ وی با اشاره به حضور خودروهای آتش نشانی و اورژانس در محل افزود: حضور عوامل این دو نهاد امدادی در رویدادهایی مانند وقوع آتش سوزی در هر مکانی از جمله زندان بدیهی و ضروری است.

 

 

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه علت وقوع آتش سوزی در زندان تبریز در دست بررسی است، اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مالی نداشت و اوضاع نیز در زندان تبریز آرام است.

 

 

 

 

واکنش اداره کل زندان های آذربایجان شرقی به شورش در زندان تبریز

 

اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی و زندان تبریز هم اخبار انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر نا آرامی در زندان مرکزی تبریز را عاری از حقیقت دانسته و صحت آن را تکذیب کرد.

 

زندان تبریز در اطلاعیه خود آورده است: برابر بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد چند نفر از زندانیان خواسته‌هایی داشتند که با صحبت و توضیحات مسئولان مربوطه موضوع منتفی شد.

 

 

واکنش تیراندازی و چند زخمی در زندان تبریز


تعدادی از زندانیان در بندهای هفت و ۹ زندان مرکزی تبریز از روز گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی و خطر ابتلا به ویروس کرونا در محیط زندان از تحویل غذا خودداری کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار فارس از تبریز، ظهر امروز تعدادی از زندانیان بااعتراض به عدم اعطای مرخصی، با آتش زدن پتوهای‌شان به اعتراض خود ادامه دادند که این امر منجر به ورود نیروهای امنیتی زندان به بند زندانیان شد.

 


گفته می شود زندانیان به سوی افسر نگهبان حمله ور شدند و وی را خلع سلاح کردند و نیروهای امنیتی در این دو بند برای آرام کردن اوضاع مجبور به تیراندازی شدند که چند نفر از زندانیان زخمی شده که به بیمارستان ارتش و نیروی انتظامی تبریز منتقل شدند.

 


براساس این گزارش در دو بند هفت و ۹ زندان مرکزی تبریز بیشتر زندانیان اعدامی، اراذل و اوباش و خطرناک نگهداری می شوند.

 


کسب اطلاع خبرنگار فارس درحالی است که روابط عمومی زندان مرکزی تبریز ، اخبار و فیلم های انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر نا آرامی در زندان تبریز را تکذیب کرده است.

 


برابر بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد چند نفر از زندانیان خواسته‌هایی داشتند که با صحبت و توضیحات مسئولان مربوطه مشکل شان رفع شد.

 

 

واکنش قوه قضائیه به شورش در زندان تبریز

 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، روابط عمومی زندان‌های استان آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: اخباری که در مورد ناآرامی در زندان مرکزی تبریز در فضای مجازی منتشر شده، کذب است و صحت ندارد.

 

چند نفر از زندانیان خواسته‌هایی را مطرح کرده بودند که برای لحظاتی باعث تحریک عده‌‌ای شده بود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان زندانها هم اکنون اوضاع زندان آرام و زندانیان در سلامت به سر می برند.

 

 خبرهایی مبنی بر تیراندازی، حضور نیروهای انتظامی و مشاهده دود در زندان تبریز در فضای مجازی منتشر شد.

 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ برخی منابع خبری مدعی شدند که زندانیان به عدم اعطای مرخصی و خطر ابتلا به کرونا در محیط زندان معترض بوده‌اند و در این حادثه دست‌کم ۷ زندانی زخمی شدند. 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: