صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
کد خبر: ۳۹۶۰۸

جدیدترین اخبار از ممنوعیت تردد بین استان‌ها

انتشار ویروس کرونا در کشور باعث شد که سال ۹۹ سالی متفاوت باشد چرا که به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا بر خلاف سال‌های گذشته از مردم خواسته شد که برای حفظ سلامت خود از رفتن به سفر‌های نوروزی اجتناب کنند و همین امر باعث شد تا محدودیت‌هایی برای تردد بین استان‌ها در نظر گرفته شود. در ادامه برای آگاهی از جدیدترین اخبار از ممنوعیت تردد بین استان‌هابا ما همراه باشید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سال 99 با اعمال محدودیت های سفر در تعطیلات نوروزی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا آغاز شد این محدودیت‌ها شامل ورود خودروها به شهرها و استان‌ها، اقامت در اقامتگاه‌ها و هتل‌های گوناگون و ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران می‌شود. با اینکه در سال های گذشته مردم در ایام تعطیلات نوروزی باری مسافرت، دیدار اقوام و تفریح و گشت و گذار  برنامه ریزی می کرند اما امسال برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری در ورودی بسیاری از شهرها ممنوعیت تردد اعمال شد و حتی از تمامی شهروندان و مردم خواسته شد که در منزل بمانند لازم به ذکر است نه تنها ایران بلکه بیشتر کشورهای جهان برای کنترل این ویروس و پیشگیری از ابتلا به ان بنا به سیاست ها و فرهنگ و اداب خاص خود محدودیت ها و برنامه هایی را اعمال م نمایند. با آگاهی جدیدترین اخبار از ممنوعیت تردد بین استان‌ها با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

 

 

 

افزایش محسوس تردد بین استان‌ها در ۱۷ فروردین

افزایش محسوس تردد بین استان هابر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد بین استانی در شبانه روز گذشته حدود١٥ درصد افزایش یافت.

 

 تردد در راه‌های برون شهری در سه روز گذشته نسبت به تعطیلات نوروز افزایش قابل توجهی دارد که علت آن بازگشت مسافران از سفر‌های نوروزی عنوان شده است.

 

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع، مابقی جاده‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

 

در شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ٢ هزارو ٣٠١ترددشمار فعال در جاده‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۱۴.۷ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

 

گزارش مرکز مدیریت راه‌ها اضافه می‌کند که سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۶.۳، اوج تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

 

اکنون جاده چالوس دارای بارش برف و جاده هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت دارای بارش باران گزارش شده است.

 

آخرین وضعیت جوی نیز حاکی از بارش باران در برخی از جاده‌های استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، تهران، زنجان، قزوین، گلستان و گیلان است.

 


اعمال محدودیت‌های تردد بین استان ها تا ۲۱ فروردین 


رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: مدت اجرای محدودیت های تردد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فعلا تا ۲۱ فروردین ۹۹ است و در صورت تمدید اعلام می‌شود.

 

به گزارش پلیس راه راهور نیروی انتظامی، سردار سید تیمور حسینی ضمن بازدید از محور تهران - قم به رخدادهای اخیر و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از شیوع بیماری اشاره کرد و افزود: از روز گذشته ابلاغیه‌هایی مبنی بر محدودیت های عبور و مرور صادر شد و بر اساس آخرین تصمیمات، قرار شد خروجی استان ها مسدود شود و به جز مسافرانی که در مسیر برگشت به خانه‌های خود هستند خودروهای دیگر حق سفر ندارند.


وی ادامه داد: مسافران در مسیر بازگشت نیز مجاز به ورود به شهرهای در طول مسیر نیستند و باید از کمربندی ها و خارج از شهرها عبور کنند.


رییس پلیس راه راهور ناجا اظهارداشت: ملاک ما برای تشخیص ساکنان شهرها از مسافران، پلاک خودرو، نشانی ثبت شده در بیمه نامه، دو رقم ابتدایی کد ملی، دفترچه خدمات درمانی و گواهینامه‌های هوشمند است و مأموران پلیس راهور با دست‌افزارهایی که در اختیار دارند در تسریع و تسهیل این امر کمک خواهند کرد.
حسینی در خصوص استثناهای طرح هم گفت: محدودیت تنها در خروجی استان ها اعمال می‌شود و ترددهای درون استانی شامل طرح نیستند. در خصوص استان تهران نیز به دلیل شرایط خاص استان های تهران و البرز، این دو استان یکی در نظر گرفته شده‌اند و تردد بین دو استان بلامانع است. همچنین تردد ناوگان بار به دلیل جابه جایی کالاهای ضروری نیز بلامانع است.


وی به حذف تست غربالگری اشاره کرد و افزود: با استفاده از پلاک خودرو و سامانه‌های تردد شمار، شماره ملی مالکان خودرو و رانندگان استخراج و به وزارت بهداشت تحویل شده است، افرادی که به سفر رفته‌اند از طریق سامانه ۴۰۳۰ برای انجام تست های دقیق احضار می شوند یا اکیپ هایی به منازل آنها اعزام خواهند شد. اقدامات بعدی در صورت مثبت بودن تست در اختیار وزارت بهداشت است.


رییس پلیس راه راهور ناجا در خصوص ضمانت اجرایی و زمان اجرای طرح اظهار داشت: بیشتر مردم از محدودیت ها استقبال کردند و در چند روز اخیر بسیاری خواستار اعمال این محدودیت ها بودند. اما کسانی که به ابلاغیه بی‌توجهی کنند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو به مدت یک ماه در انتظار آنها است.

 

 

جدیدترین اخبار از ممنوعیت تردد بین استان‌ها/ ممنوعیت تردد بین استانی خودروها تا اردیبهشت

 

حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت:  آزادی تردد بین استان ها تا ۳۰ فروردین ممنوع است. خودروهای شخصی فعالیت‌شان در داخل استان‌ها آزاد است و هیچ‌وقت ممنوع نبوده است. فعالیت خودروها بین استان تهران و البرز هم که چون تقریبا یکی است، فعالیت‌ها بین‌ این دو استان هم یک استان تلقی شده است.

وی بیان داشت: آزادی تردد بین استان‌ها از ۳۰ فروردین شروع خواهد شد و تا ۳۰ فروردین همچنان ممنوع است و خودروها این ممنوعیت باید مورد مراعات قرار بدهند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: