صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۴۳
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 05
کد خبر: ۳۹۶۲۰

احتمال لغو طرح ترافیک در پایتخت

حجت آخرین وضعیت نخستین روز کاری پس از لغو طرح ترافیک در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در تشریح جزئیات ترافیک اولین روز کاری سال ۹۹ (شانزدهم فروردین ماه) گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد سفر‌ها با مترو در روز شانزدهم فروردین ماه عددی در حدود ۲۹۰ هزار سفر بود که نسبت به روز‌های عادی که ۱ میلیون ۸۰۰ هزار سفر بود ، ۸۱ درصد کاهش داشته است.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران افزود: در روز‌های کاری در تعطیلات نوروز تعداد سفر‌ها با مترو عددی در حدود ۱۵۰ هزار سفر بود و اگر این ارقام را با اسفند ماه مقایسه کنیم، تعداد سفرها حدود ۴۵۰ هزار سفر بود که عدد کاهش را نشان می دهد.

 

حجت بیان کرد: در حوزه تعداد سفر با ناوگان اتوبوسرانی باید اعلام کنم که در روز شانزدهم فروردین ماه تعداد ۱۴۰ هزار سفر با این ناوگان ثبت شده است.

 

او تصریح کرد: در حوزه حذف طرح ترافیک تجربه خوبی نداشتیم و آمار‌ها نشان می‌دهد که ترافیک پایتخت ۲۱ درصد در اولین روز کاری فروردین ماه نسبت به اسفند ماه افزایش پیدا کرده است و باید بدانیم که اگر ما طرح ترافیک را حذف می‌کنیم این اقدام ما در تناقض با درخواست در خانه ماندن شهروندان است و با این اقدام به آن‌ها می‌گوییم که آزاد هستید تا در شهر تردد کنید.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که لغو طرح ترافیک یک تیغ دو لبه است، تصریح کرد: برداشتن طرح ترافیک در افزایش شیوع کرونا کمک می‌کند که منجر می شود  مردم کمتر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند از سوی دیگر موجب افزایش ترافیک در پایتخت می‌شود و باید بدانیم که ادامه طرح ترافیک و یا لغو آن باید با بررسی‌های ویژه تصمیم گیری شود.

 

حجت تاکید کرد: لغو طرح ترافیک علامت خوبی برای سلامت مردم نیست و این روز‌ها قاعده تغییر کرده است زیرا پیش‌تر از شهروندان می‌خواستیم که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما امروز از آن‌ها می‌خواهیم که از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و در این شرایط برخی اعتقاد دارند که حتی طرح ترافیک را باید تا درب منازل برد و از ان جا اجرا کرد.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا لغو طرح ترافیک همچنان ادامه پیدا می کند یا خیر گفت: ما با پلیس در تعامل کامل هستیم و اگر در روز‌های پایانی هفته تصمیم بر این باشد که لغو طرح ترافیک همچنان ادامه داشته باید در جلسه شورای ترافیک شهر تهران و با حضور عوامل پلیس و نمایندگان وزارت کشور درباره آن تصمیم گیری شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما