صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۰۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 13
کد خبر: ۴۰۲۹۰
عامل شیوع کرونا در یمن چیست؟

انتقال ویروس کرونا به یمن توسط دولت‌ های سعودی و امارات

«عبدالمحسن طاووس»، دبیر کل  هماهنگی و مدیریت امور انسانی شورای ملی یمن، تأکید کرد که عربستان سعودی افراد مبتلا به ویروس را به یمن می‌فرستد و دستگاه‌های امنیتی این کشور تلاش بسیاری برای شناسایی آن‌ها می‌کند. در همین ارتباط، کشور یمن که تاکنون هیچ مورد مبتلابه کرونا ثبت نکرده بود، امروز، از اولین مورد مبتلابه این ویروس خبر داد.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، دولت سعودی و امارات و متحدان داخلی و خارجی آن‌ها را عامل شیوع کرونا در یمن و مسئول حوادث کنونی در این کشور دانست. در همین باره حمد علی الحوثی، رئیس کمیسیون عالی انقلاب یمن در حساب توییتری خود نوشت: «حرف و حدیث‌ها در باره ثبت مورد ابتلا به کرونا در منطقه الشحر استان حضرموت (شرق یمن) نشان می‌دهد که این استان و اهالی آن همانند همه شهروندان یمن، در معرض حملات هستند. ما کشورهای متجاوز آمریکا، سعودی و امارات و متحدان آن‌ها را مسئول این حادثه می‌دانیم و آماده‌ایم‌ با برادران خود تا جایی که می‌توان، همکاری کنیم».

 

در ادامه به نقل از المسیره، «عبدالمحسن طاووس»، دبیر کل  هماهنگی و مدیریت امور انسانی شورای ملی یمن، تأکید کرد که عربستان سعودی افراد مبتلا به ویروس را به یمن می‌فرستد و دستگاه‌های امنیتی این کشور تلاش بسیاری برای شناسایی آن‌ها می‌کند. در همین ارتباط، کشور یمن که تاکنون هیچ مورد مبتلابه کرونا ثبت نکرده بود، امروز، از اولین مورد مبتلابه این ویروس خبر داد.

 

پیشتر، ده‌ها یمنی با به راه انداختن تجمع اعتراضی در جنوب یمن علیه ورود نیروهای ائتلاف سعودی، تهدید کردند که اگر پروازهای مربوط به انتقال نیروهای ائتلاف به یمن لغو نشود، «انقلاب» خواهند کرد. دبیر کل هماهنگی و مدیریت امور انسانی شورای ملی یمن در این ارتباط گفت که یمن درگیر جنگ است و در این شرایط دیگر توان مقابله با ویروس را ندارد.

 

از زمان شیوع کرونا در کشورهای جهان و با هشدار سازمان ملل مبنی بر تلفات میلیونی کرونا در کشورهای فقیری چون یمن، مقامات این کشور در دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء)، ائتلاف سعودی و اماراتی را مقصر وضع کنونی یمن دانست. احتمالاً برای جلوگیری از شکست و مقصر بودن در حمله‌های پی‌درپی به یمن برای تسلط بر مناطق نفتی و ژئوپلیتیک برتری آن کشور با ترفند انتقال ویروس کرونا و شیوع سریع آن متوسل شوند. چراکه شواهد نشان می‌دهد که دولت سعودی و امارات و متحدان داخلی و خارجی خود در چند روز گذشته تاکنون به دنبال آن کوشیده‌اند که یمن را در داخل با بحران کرونای روبرو کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: