صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۶
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 23
کد خبر: ۴۰۸۶۴
دستاورد جدید تلاشگران بسیجی؛

بهره‌برداری از اتاقک هوشمند ضدعفونی با تکنولوژی اولتراسونیک

جهادگران بسیجی در شهرستان الیگودرز توانسته‌اند با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان بومی و تجهیزات کم‌هزینه «اتاقک هوشمند ضدعفونی» را طراحی نمایند که با تکنولوژی التراسونیک و در سطح فراصوت اقدام به افزایش بهره‌وری در فرآیند گندزدایی می‌نماید.

 

به گزارش خبرنگار راهبرد معاصر از لرستان، جهادگران بسیجی در شهرستان الیگودرز توانسته‌اند با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان بومی و تجهیزات کم‌هزینه «اتاقک هوشمند ضدعفونی» را طراحی نمایند که با تکنولوژی التراسونیک و در سطح فراصوت اقدام به افزایش بهره‌وری در فرآیند گندزدایی می‌نماید.

 

«میلاد فرخ‌زاد» مسئول قرارگاه جهادی شهید محمدخانی الیگودرز در گفتگو با خبرنگار راهبرد معاصر گفت: «با توجه به اهمیت سلامت همشهریان گرامی به ویژه کادر زحمتکش درمان امر ضدعفونی در مبادی ورودی و خروجی بیمارستان  شهید ولیان بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسید. در همین راستا قرارگاه جهادی شهید محمدخانی و گروه جهادی جوانان تاثیرگذار با تکیه بر ظرفیت‌های نخبگانی شهرستان، اولین نمونه از این اتاقک هوشمند را در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست افتتاح نمودند. طراحی اتاقک هوشمند ضدعفونی فوق‌الذکر با فناوری اولتراسونیک، مواد ضدعفونی‌کننده را به ذرات ریزی شبیه به بخار(بخار سرد) تبدیل نموده و از این طریق با حداکثر میزان بهره‌وری در پاکسازی میکروارگانیسم‌ها، ویروس کرونا و باکتری‌های عفونی را از بین می‌برد. این فناوری نو و ابداعی بوده و مستندات آن برای ثبت دانش بنیان به ستادکل سپاه پاسداران و همچنین دانشگاه دفاع ملی ارسال شده است».

 

 

فرخ‌زاد در پاسخ به چگونگی ساز و کار استفاده از این دستگاه گفت: «برای استفاده ابتدا باید وارد اتاقک شوید و در مرکز اتاقک بایستید. سپس بین ۵ تا ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا دستگاه حضور شما را تشخیص داده و شروع به کار نماید. پس ازشروع به کار دستگاه و آغاز مه‌پاشی، حداقل ۱۰ ثانیه یا بیشتر باید در اتاقک بمانید و پس از این زمان می‌توانید اتاقک را ترک نمایید. البته نکات دیگری نیز در مورد این دستگاه قابل توجه است که گفتن آنها خالی از لطف نیست. اول اینکه طیف محلول ضدعفونی خروجی از دستگاه به محض آغاز فعالیت با چشم قابل مشاهده است اما به علت فوق‌ریز بودن ذرات محلول، پس از چند ثانیه این ذرات قابل مشاهده نیستند اما همچنان در حال اثرگذاری هستند. به دلیل تعبیه کف‌پوش مناسب، پاکسازی کف کفش‌ها همزمان با پاکسازی سایر نقاط بدن صورت می‌پذیرد. این مورد به این دلیل در محصول ما رعایت شده است که به گفته پزشکان امر مبارزه با کرونا، این ویروس سنگین است و در فرآیند ضدعفونی حتما باید گندزدایی کف کفش‌ها لحاظ شود. همچنین از موادی برای فرآیند ضدعفونی استفاده شده است که استفاده کودکان از این اتاقک را بلامانع نموده و به همین دلیل استنشاق ناخواسته‌ی هوای درون دستگاه مشکلی در پی نخواهد داشت. می‌توان به جرات گفت ظرفیت انبوه‌سازی این محصول برای مراکز پرتردد، ادارات، بیمارستان‌ها و کارخانجات کشور وجود دارد، با این امید که این اقدامی بتواند بخشی از دغدغه‌های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب در مبارزه با کرونا را رفع نماید».

 

 

نظر شما