صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 30
کد خبر: ۴۱۷۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

نحوه مالکیت سهام در سامانه آزادسازی سود سهام عدالت

پس از ابلاغ آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی نحوه مالکیت سهام در سامانه آزادسازی سود سهام عدالت تشریح کرد و در ادامه این خبر آموزش تصویری آزادسازی سهام عدالت را میبینید.

به گزارش راهبرد معاصر، آزادسازی سهام عدالت یکی از طرح های مطرح شده در مجلس بود که در نهایت پس از دوسال با فرمان مقام معظم رهبری انجام شد و آیت‌الله خامنه‌ای طی ابلاغیه ای موافقت خود را اعلام نموده و بر تسریع اقدامات لازم برای بهره مندی مردم از منافع این سهام تاکید کردند.در ادامه این خبر نحوه مالکیت سهام در سامانه آزادسازی سود سهام عدالت را میخوانید.

 

 

در پی ابلاغیه مقام معظم رهبری علیرضا صالح رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir در دسترس قرار دارد و سهام داران محترم به مدت یک ماه برای آزادسازی سهام خود مهلت دارند.

 

با ابلاغ رسمی سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه سامانه سهام عدالت، برای آزادسازی آماده به کار است بسیاری از نحوه ورود به این سایت آگاهی کافی را ندارند. مشمولان این سهام با استفاده از اطلاعات شخصی می توانند سهام شرکت‌های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند.

 

روش های آزادسازی سهام عدالت

دو روش برای آزادسازی سهام عدالت وجود دارد که سهامداران می‌توانند به صورت استفاده از روش سهام‌داری مستقیم و سهام‌داری غیرمستقیم سهام خود را بفروشند. صاحبان سهام عدالت با مراجعه به صفحه مربوط به خود در سامانه سهام عدالت انتخاب کنند و مدیریت سهام عدالت در اختیار خودشان باشد.

 

سهام‌داری مستقیم

طبق ابلاغیه سازمان خصوصی سازی کشور، سهام‌دار سهام عدالت، در صورت انتخاب آزادسازی به روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با لحاظ مراتب ذیل به شما تخصیص و انتقال می‌یابد:

۱- به میزان سهام تخصیص‌یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت و به‌تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به شما تخصیص خواهد یافت. علاوه بر آن، این دسته از سهام‌داران سهام عدالت، به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهند نمود.

 

۲- در این حالت مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهامدار بوده و در راستای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل‌وانتقال سهام مزبور به غیر و فروش آن بر اساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس صورت خواهد گرفت.

 

۳- مطابق قانون تجارت شما سهامدار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و … بهره‌مند خواهید شد.

 

۴- خاطرنشان می‌سازد دو ماه پس از تاریخ انتخاب روش مذکور می‌توانید با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطلع شوید.

 

۵- شایان‌ذکر است بهره‌مندی از خدمات قابل‌ارائه ازجمله ایجاد امکان معامله پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده می‌باشد.

 

 

سهام‌داری غیرمستقیم

سهام‌دار محترم سهام‌عدالت، در صورت انتخاب آزادسازی به روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت شما با لحاظ مراتب ذیل از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.

 

۱- با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام‌عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

 

۲- سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (۷۰%) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (۳۰%) ساماندهی خواهد شد.

 

آموزش تصویری آزادسازی سهام عدالت

 

 

 

 

 

 

در این مرحله بعد از اطمینان از داشتن سهام عدالت روی گزینه بازگشت کلیک کنید. در مرحله بعد باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی را تایید کنید.

 

در این فیلم جزئیات روش مستقیم و نحوه ورود به سامانه سهام عدالت (samanese.ir) توضیح داده می شود.

 

 

برای ثبت درخواست یک ماه به افراد فرصت داده شده به همین جهت توصیه می‌شود با مطالعه، درخواست خود را ثبت کنند، زیرا در صورت پشیمانی و درخواست بازگشت سهام، فرد مشمول پرداخت مالیات می‌شود.

 

ارزش واقعی سهام عدالت در سال ۹۹

برخی کارشناسان معتقدند ارزش سهام عدالت طی این سالها ۱۰ برابر شده است و ارزش سهام افراد عادی ۵ و کمیته امداد و بهزیستی ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

 

زمان آزادسازی سهام عدالت

علیرضا صالح اظهار داشت: تا پایان تابستان کار‌های مربوطه به آزادسازی سهام عدالت را انجام می دهیم و زودتر از آبان ماه که وعده آن را داده بودیم این کار را به اتمام می‌رسانیم.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالفضل
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
ناصرناصری
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
سلام آقا چرا بما ندادند این نهایت بی عدالتی هرجا هم میرم جواب ندادند یا دولت به آنها که باید بده نداده یا داده بعضی افراد سواستفاده کردن تکلیف روشن کنید
مرتضی خوجه
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
سر چشمه تشنه میبرن گشنه برمیگردونن این چه سهامیه اخه از این سال تا سال بعدی چشم میدوزی واریز ۷۰هزار تومن
سحربابالویی
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
زمان مجددثبت نام سهام عدالت چه زمانی میباشد