صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
کد خبر: ۴۱۹۹۱

کرونا چه کشورهایی را بیشتر درگیر کرده است؟+ فیلم

ویروس کرونا تمام جهان از توسعه یافته تا در حال توسعه را در برگرفته و آمار مبتلایان به آن هر لحطه در حال تغییر است.

به گزارش راهبرد معاصر، طبق جدیدترین آمار‌ها،شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح امروز به بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر رسیده است.


آمریکا، با بیشترین آمار ابتلا در  ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی، در صدر کشورهای درگیر با ویروس کرونا قرار دارد و پس از آن اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، فرانسه و آلمان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته اند. 


در همین راستا ایتالیا از مرگ ۴۷۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که این آمار در هفته‌های اخیر بیشترین رقم فوت‌شده‌ها طی ۲۴ ساعت است. این افزایش آمار قربانیان تنها دو روز قبل از شروع کاهش قرنطینه خانگی در ایتالیا روی داد و تاکنون نزدیک به ۲۹ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 اسپانیا شمار قربانیان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۶۴ نفر اعلام کرد که این رقم کمترین آمار از تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) به شمار می‌آید.

 

 

ایتالیا نخستین کشور در اروپاست که با هجوم ویروس کرونا مواجه شد و در کنار آمریکا، انگلیس، اسپانیا و فرانسه بیشترین فوتی را داشته است. با این حال تعداد افراد بهبود یافته افزایش یافته است و همچنین تعداد بستری‌ها در بیمارستان نیز با کاهش مواجه بوده است. مسئول اتاق مقابله با ویروس کرونا در ایتالیا از مردم خواست که همچنان مراقب باشند.



داده‌های وب سایت «ورلدومتر» Worldometers نشان داد که آمریکا ۱۶۲ هزار و ۱۰۷ مورد بهبودیافته، آلمان ۱۲۹ هزار، ایتالیا ۷۹ هزار و ۹۱۴ مورد، چین ۷۷ هزار و ۶۸۵ مورد، ایران ۷۷ هزار و ۳۵۰ مورد، ترکیه ۵۸ هزار و ۲۵۹ مورد و فرانسه ۵۰ هزار و ۲۱۲ مورد درمان یافته را دارا هستند.

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: