صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 04
کد خبر: ۴۲۰۹۰

خرید سهام عدالت از طریق سامانه samanese.ir صحت دارد؟

با آزادسازی سهام عدالت و خارج شدن این سهام از حالت بلوکه برخی از نحوه فروش و امکان خرید سهام عدالت می پرسند.

به گزارش راهبرد معاصر، خرید سهام عدالت و نحوه فروش آن از طریق سامانه samanese.ir و بورس جزو مسائلی است که در برخی صفحات مجازی منتشر شد در این مقاله جزئیات خرید و فروش سهام عدالت را ارائه می کنیم.

 

کی می توانیم سهام عدالت را بفروشیم؟

بر اساس اعلام سازمان خصوصی ساری فعلا تا 10 خرداد دولت مهلت داده تا افراد نسبت به تعیین نحوه مالمیت سهام عدالت اقدام کنند که دو حالت سهام داری مستقیم و سهام داری غیر مستقیم است. کسانی که قصد فروش سهام عدالت را دارند باید شیوه سهام داری مستقیم را در سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir انتخاب کنند تا سهامشان مستقیما در پرتفوی یا سبد سهام قرار گیرد اما فعلا امکان فروش آن وجود ندارد.


پس از 10 خرداد دولت زمینه انتقال سهام این شرکت ها به سبد سهام افراد را مهیا می کند که با توجه به تعداد بالای سهام داران فرایندی زمان بر است.


با این مقدمات انتظار می رود زمان فروش سهام عدالت به تابستان و احتمالا تیرماه موکول شود.

 

 

آیا امکان فروش یکجای سهام عدالت وجود دارد؟

خیر طبق گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی آزادسازی سهام عدالت به صورت پله ای خواهد بود و احتمالا در هر مرحله 20 الی 30 درصد سهام ازاد شود و افراد تنها امکان فروش آن میزان را خواهند داشت که بر اساس تخمین ها مبلغی در حدود یک الی یک و نیم میلیون تومتن می شود.

 

خرید سهام عدالت از طزیق سامانه samsnese.ir

برخی افراد ناآگاه از امکان خرید سهام عدالت از طریق سامانه مربوطه خبر دادند که این مطلب صحیح نیست. در حال حاضر تنها امکان آزادسازی سهام عدالت وجود دارد و پس از آن هنگامی که سهام عدالت به سبد سهام افراد منتقل شد خرید و فروش آن از طریق بورس ممکن خواهد بود نه سایت سهام عدالت.


نحوه خرید و فروش سهام عدالت دقیقا مانند خرید و فروش سایر سهام موجود در بازار بورس و از طریق صفحه بورسی افراد ممکن است.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: