صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 05
کد خبر: ۴۲۱۱۶

تفسیر قرآن رهبر انقلاب/ ایمان به وعده‌های الهی+فیلم

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها در تفسیر آیه ۲۲ سوره مبارکه احزاب به موضوع حمله‌های دشمن اشاره و ایمان به وعده‌های الهی را راه نجات برشمردند.

به گزارش راهبرد معاصر، رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها در تفسیر آیه ۲۲ سوره مبارکه احزاب به موضوع حمله‌های دشمن اشاره و ایمان به وعده‌های الهی را راه نجات برشمردند.

 

 

متن بیانات به شرح ذیل است.

در مواجهه با حوادث سخت مثل تحریم یا حمله نظامی خدای متعال روش درست را به ما یاد داده است و می‌فرماید: «وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إیماناً وَ تَسْلیماً» هنگامی که مؤمنان [در نبرد خندق] گروه‌های دشمن را دیدند گفتند: این است آنچه خدا و پیامبرش به ما وعده داده‌اند [که ثواب و پاداش عظیم روز بازپسین بدون تحمل سختی‌ها و سرافراز بیرون آمدن از آزمایش‌ها میسر نیست] و خدا و پیامبرش راست گفته‌اند و [جنگ خندق] جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود. (احزاب ۲۲)

 

ما توقع نداشتیم حکومت اسلامی در سیطره مادیت بوجود بیاید و قدرت‌های مادی بنشینند و تماشا کنند. معلوم است که این کار‌ها را می‌کنند. معلوم است که تحریم می‌کنند، معلوم است که اگر بتوانند جنگ نظامی می‌کنند. ماباید کاری کنیم که به فکر نیفتند، اگر به فکر افتادند و اقدام کردند سرکوب شوند.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: