صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 09
کد خبر: ۴۲۴۷۷

بازنگری برخی پروتکل های بهداشتی ارائه شده به مشاغل

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به بازگشایی بخش های بیمارستانی جهت خدمات رسانی به بیماران خاص گفت: برخی پروتکل های بهداشتی ارائه شده به مشاغل نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۷۵ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۵۷ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شده اند و در مقابل نیز ۱۷۸ بیمار نیز از مجموعه بیمارستان ترخیص شده اند.

 

زالی افزود: دیروز با وجود جمعه بودن میزان مراجعین کمتر بود و به نظر می‌رسد که وضعیت در حال رسیدن به یک تعادل نسبی بوده و افزایش ملاحظات بهداشتی از سوی مردم مورد تاکید است.

 

وی با اشاره به اینکه تهران همچنان مورد توجه از لحاظ آلودگی است گفت: کم شدن رعایت‌ها شدت بیماری را افزایش می‌دهد و نباید عادی سازی صورت بگیرد.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه بخشی از بیمارستان‌ها که به طور مستقیم در حوزه کرونا وارد شده بودند دارای بار کمتری شده اند بیان داشت: شرایطی فراهم شده که با اجرای پروتکل‌های بهداشتی امکان میزبانی از سایر بیماران که به دلیل شرایط خاص گفته شده بود که مراجعه نکنند از سر گرفته شود و میزبان بیماران باشند.

 

زالی عنوان داشت: بحث مشاغل و بازگشایی هوشمند اصناف با همکاری اصناف تا حدودی رعایت شده و در مجموعه تهران با ۲ مشکل روبرو هستیم که اول گستردگی قابل توجه استان تهران است که در این استان ۴۵ هزار کارگاه وجود دارد که عدد قابل توجهی است و قابل مقایسه با هیچ جایی نیست مورد دوم علاوه بر کارخانجات کارگاه‌های خرد و کوچک هم وجود دارد که بخش قابل توجهی از صنعت در تهران را تشکیل می‌دهند و چون دارای فضای کاری کوچک هستند اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمی با مشکل مواجه است و نیاز به ارتقای بهداشت حرفه‌ای و آگاهی کارفرماها هستند لذا برخی از پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده به مشاغل نیاز به بازنگری دارد.

 

منبع: مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: