صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۵۰
  • چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 03 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 24
کد خبر: ۴۳۷۲۰

تفسیر قرآن رهبر معظم انقلاب/ پیروزی حق به شرط ایستادگی+فیلم

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۷ سوره رعد با اشاره به لزوم ایستادگی جبهه حق فرمودند: حقیقت پیروز می‌شود، اما شرطش این است که سرباز و رهرو حقیقت خود را در مقابل مشکلات نبازد. بایستد و تحمل کند تا به نتیجه برسد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۷ سوره رعد با اشاره به لزوم ایستادگی جبهه حق فرمودند: حقیقت پیروز می‌شود و به اهدافش دست می‌یابد. بله در راه حقیقت مشکلاتی وجود دارد. شرطش این است که سرباز حقیقت و رهرو حقیقت خود را در مقابل مشکلات نبازد. اگر خود را نباخت و ایستاد و تحمل کرد به نتیجه می‌رسد.

 

 

حقیقت رو به رشد و بالندگی است و ممکن است در راه خود دچار سختی‌هایی شود، اما در نهایت پیروز است.

 

 

«أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَداً رابِیاً وَ مِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْیَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ کَذلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ کَذلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ. خدا از آسمان آبی نازل کرد که در هر درّه و رودی به اندازه گنجایش و وسعتش [سیلابی]جاری شد، سپس سیلاب، کفی پُف کرده را به روی خود حمل کرد و نیز از فلزاتی که برای به دست آوردن زینت و زیور یا کالا و متاع، آتش بر آن می‌افروزند، کفی پُف کرده مانند سیلاب بر می‌آید، این گونه خدا حق و باطل را [به امور محسوس]مَثَل می‌زند. اما آن کفِ [روی سیل و روی فلز گداخته در حالی که کناری رفته]به حالتی متلاشی شده از میان می‌رود و، اما آنچه [چون آب و فلز خالص]به مردم سود می‌رساند، در زمین می‌ماند. خدا مَثَل‌ها را این گونه بیان می‌کند [تا مردم در همه امور حق را از باطل بشناسند.]»

 

کف روی آب ظاهر چشمگیری دارد، اما این کف ماندنی نیست و نابود می‌شود. اما آنکه نافع است و حیات مردم به او است یعنی آب روان و آب زلال او می‌ماند.

 

حقیقت این است. حقیقت پیروز می‌شود و به اهدافش دست می‌یابد. بله در راه حقیقت مشکلاتی وجود دارد. شرطش این است که سرباز حقیقت و رهرو حقیقت خود را در مقابل مشکلات نبازد. اگر خود را نباخت و ایستاد و تحمل کرد به نتیجه می‌رسد، کما اینکه هم در صدر اسلام و هرجا که ایستادگی کرد و هم در زمان ما که زمان غلبه مادیت است به نتیجه رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: