صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 01
کد خبر: ۴۴۴۰۱

کاربرد سامانه بورسی سهام عدالت چیست؟

سامانه بورسی سهام عدالت به منظور بررسی جزئیات میزان دارایی سهام عدالت توسط سهامداران راه اندازی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، پس از اجرای دستور مقام معظم رهبری و آزادسازی سهام عدالت سوالی که برای بسیاری از سهامداران پیش آمد، میزان دقیق دارایی سهام عدالتشان بود که به منظر تسهیل بررسی جزئیات میزان دارایی سهام عدالت توسط سهامداران سامانه بورسی سهام عدالت راه اندازی شد.

 

 

سهامدارانی که روش سهامداری مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند با مراجعه به سامانه بورسی سهام عدالت به نشانی اینترنتی sahamedalat.ir میتوانند جزئیات میزان دارایی سهام عدالت را ببینند. این درگاه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.

 

نحوه استعلام دارایی در سامانه بورسی سهام عدالت 

تا قبل از طراحی سامانه بورسی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir ، ارزش واقعی این سهام در بازار مشخص نبود و صرفا گمانه زنی هایی در این خصوص وجود داشت . از زمان طراحی این سامانه ارزش سهام عدالت سهامداران در بازار مشخص شده و آن ها می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به مشاهده و استعلام دارایی سهام عدالت خود اقدام کنند .

 

 

از آنجایی که ارزش اسمی سهام عدالت سهامداران با یکدیگر متفاوت بوده و همه به یک اندازه سهام ندارند ، قیمت سهام عدالت در بازار نیز متغیر است . بنابراین توصیه می شود هر کس نسبت به استعلام دارایی سهام عدالت خود به صورت مجزا اقدام کند تا اطلاعات دقیقی در این خصوص به دست آورد . با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانید به راحتی دارایی سهام عدالت خود را استعلام و مشاهده کنید .

 

1- در اولین قدم لازم است که نشانی sahamedalat.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

2- بعد از انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت ، چند بند نوشته برای شما به نمایش در می آید که لازم است بعد از مطالعه دقیق و کامل آن ها گزینه متوجه شدم را انتخاب کنید .

3- در این مرحله باید کد ملی خود را در جای خالی وارد کرده و عبارت دریافت پیامک اعتبار سنجی را فعال کنید .

4- حالا یک عبارت امنیتی برای شما به نمایش در می آید که بعد از وارد کردن آن باید گزینه تایید را انتخاب کنید .

5- تا دو دقیقه بعد از تایید عبارت امنیتی یک کد فعال سازی برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد . بعد از در یافت این کد ، آن را در جای خالی درج کرده و گزینه ورود را فعال کنید .

6- حالا وارد صفحه استعلام دارایی سهام عدالت خود شده اید و مطابق تصویر زیر قیمت سهام عدالت شما برایتان به نمایش در می آید .

البته ارزش سهام عدالت در این سامانه به صورت روزانه نشان داده شده و ممکن است ارزش این سهام روزانه بالاتر یا پایین تر رود . بنابراین در صورتی که قصد فروش آن را دارید باید ارزش روز سهام عدالت خود را در نظر بگیرید .

 

برای فروش سهام عدالت در بازار بورس و اوراق بهادار و دریافت کد بورسی به غیر از ثبت نام در سامانه سجام لازم است در یکی از شرکت های کارگزاری نیز ثبت نام به عمل آورد . به طور کلی کارگزاری های متعددی در زمینه بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند که تفاوت آن ها در امکاناتی است که به مشتریان خود ارائه می دهند .

 

لازم به توضیح است که جهت ثبت سفارش فروش سهام می‌توانید به بانک‌های عامل مراجعه فرمائید و یا در صورت تمایل از طریق کارگزاری‌های فعال بازار سرمایه مطابق با شرایط مصوب اقدام فرمائید.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: