صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۵
  • شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 03 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 06
کد خبر: ۴۴۷۴۱

جلسه تعیین حق مسکن کارگران ۹۹ چه شد؟

عضو کارگری شورای عالی کار امروز ۱۷ خردادماه از برگزاری جلسه تعیین حق مسکن کارگران ۹۹ خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، فرامرز توفیقی درباره جلسه تعیین حق مسکن کارگران ۹۹ با بیان اینکه امروز به‌عنوان زمان تشکیل شورای عالی کار تعیین شده است، افزود: در بخش‌نامه دستمزد ۹۹ در بند ۷ و ۸ این آیین‌نامه شرایط برای بازنگری در دستمزد ۹۹ فراهم شده است.

 

رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار با اشاره به اینکه در بند ۷ و ۸ بخش‌نامه مزد ۹۹ به افزایش حق مسکن و بازنگری مؤلفه‌های مزدی اشاره شده است، خاطرنشان کرد: افزایش دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی به دستمزد کارگران گره خورده است و این در حالی است که ۳ ماه از سال می‌گذرد و هنوز خبری از افزایش دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست و همین باعث نارضایتی در جامعه می‌شود.

 

پس از گذشت ۳ ماه از شروع سال و دو ماه از تصویب حداقل دستمزد امسال، سرانجام امروز ساعت ۱۶ شورای عالی کار برای تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حق مسکن کارگران تشکیل جلسه می‌دهد.



این در حالی است که جلسه شورای عالی کار که برای تعیین حق مسکن کارگران قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود، اما به امروز شنبه ۱۷ خردادماه موکول شد.

 

به گزارش شهرآرا، در بند ۷ و ۸ بخش‌نامه مزد ۹۹ آمده است: شورای‌عالی کار جابه‌جایی بخشی از مبلغ ریالی مزایای مستمر موضوع تبصره (۳) ماده (۳۶) قانون کار با مزد مصوب را در سال ۱۳۹۹ در صورت فراهم بودن شرایط اقتصادی کشور در دستورکار قرار خواهد داد. حق مسکن کارگران هم اکنون ماهانه ۱۰۰ هزارتومان است که برخی گمانه‌ها از احتمال افزایش این رقم به ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزارتومان حکایت دارد. در صورت اجماع امروز اعضای شورای عالی کار بر روی میزان افزایش حق مسکن، رقم پیشنهادی جهت تصویب تقدیم دولت خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: