صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 10
کد خبر: ۴۵۳۸۰

آخرین مهلت ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای

سخنگوی سازمان سنجش گفت: داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای اقدام کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: مهلت شرکت در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی ساعت ۲۴ امروز (چهارشنبه، ۲۱ خرداد) به پایان می‌رسد.  

 

سخنگوی سازمان سنجش یادآوری کرد: قرار بود این مهلت ۱۸ خرداد به پایان برسد اما سازمان سنجش به منظور فراهم کردن شرایط برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده بودند،  مهلت ثبت نام را تمدید کرد.  

 

او با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی گفت: تا صبح امروز تعداد ۱۰۱ هزار و ۵۱۹ نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

 

زرین‌آمیزی تصریح کرد: ظرفیت کل دوره‌های کاردانی نظام جدید ۲۵۲ هزار و ۴۸۵ نفر در ۶ هزار و ۴۶۹ رشته محل است. همچنین ظرفیت رشته‌های بدون آزمون ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲ هزار و ۷۲۶ رشته محل و ظرفیت رشته‌های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در ۳ هزار و ۷۴۳ رشته محل است.

 

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کاردانی نظام جدید روز جمعه، ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.

 

او افزود: داوطلبان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی سازمان سنجش برای ثبت‌نام در آزمون را درج کنند

 

زمان انتخاب کد رشته محل‌های انتخابی

 

براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، کلیه داوطلبان متقاضی رشته‌های امتحانی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام کنند.

داوطلبان برای دریافت کارت و راهنمای شرکت در آزمون می‌توانند از سه‌شنبه ۱۱ شهریور تا پنجشنبه ۱۳ شهریور به سایت سازمان سنجش  مراجعه کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: