صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 10
کد خبر: ۴۵۳۹۲

ادامه حمایت‌های نامزد دموکرات آمریکا از رنگین پوستان

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه حمایتهای خود از جامعه رنگین پوستان در یک مصاحبه تاکید کرد که نژادپرستی نه فقط در بخش اجرای قانون بلکه به طور سیستماتیک در همه جای کشور وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه حمایتهای خود از جامعه رنگین پوستان در یک مصاحبه تاکید کرد که نژادپرستی نه فقط در بخش اجرای قانون بلکه به طور سیستماتیک در همه جای کشور وجود دارد.

 

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» تاکید کرد که نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده نه فقط در بخش اجرای قانون بلکه در هرجایی از کشور وجود دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آمریکا نژادپرستی سیستماتیک وجود دارد گفت: «قطعا بله.»

 

وی افزود: «نه تنها در اجرای قانون نژادپرستی وجود دارد بلکه فراتر از آن در خانه و در آموزش هم هست. هرجایی که فکر می‌کنیم وجود دارد. نژادپرستی در آمریکا واقعی و جدی است.»

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با این حال گفت که همه نژادپرست نیستند، همه افسران پلیس این این مشکل را ندارند با این حال ما شاهد موارد زیادی در هر بخش و حوزه‌ای هستیم.

 

به دنبال قتل وحشیانه جورج فلوید شهروند آمریکایی در شهر مینیاپولیس به دست یک افسر سفیدپوست، موضوع نژادپرستی سیستماتیک در این کشور بار دیگر مساله مهم محافل سیاسی و اجتماعی شده است.

 

اعتراضات گسترده در سراسر ایالات متحده به نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا طی دو هفته گذشته باعث ناآرامیهای گسترده و کشته شدن حداقل 11 نفر شده است.

 

بایدن که به جامعه رنگین پوستان به عنوان یک پایگاه رای مهم نگاه می‌کند طی روزهای گذشته با اقداماتی نظیر دیدار با خانواده جورج فلوید و انتقاد از نحوه مدیریت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برخورد با معترضان تلاش کرده از موج مخالفت با نژادپرستی برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 بهره برداری کند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: