صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۱۹۳

طرح اصلاح قانون شوراها مهمترین اقدام شورای عالی استانها

عضو شورای عالی استانها گفت: یکی از مهمترین کارهای شورای عالی استان ها ارایه طرح اصلاح قانون شوراها بود.

به گزارش راهبرد معاصر، مرتضی الویری عضو شورای اسلامی استان تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی استان تهران گفت: یکی از کارهای جدی شورای عالی استانها ارسال طرح به مجلس است که در این دوره هفده طرح به مجلس ارایه شد.

 

وی ادامه داد: یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین کارها و مهمترین طرح را می توان طرح اصلاح قانون شوراها برشمرد که بعد از سال ۷۵ و پس از ۲۴ سال طرح اصلاح آن به مجلس ارسال شد.

 

الویری گفت: در شورای عالی استانها به این جمع بندی رسیدیم که این قانون مشکلات عمده ای دارد و به همین دلیل جلسات متعددی برگزار شد تا یک طرح مناسب نوشته شود.

 

عضو شورای اسلامی استان تهران افزود: بسیاری از ابهامات موجود در این طرح به خصوص در حوزه تعداد افراد عضو شورا مخصوصا در شهرهای بزرگ اصلاح شد و درباره مصونیت اعضای شوراها در حوزه ایفای وظایف شأن مورد توجه قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شورای عالی استانها مورد بررسی قرار گرفت بحث مدیریت یکپارچه شهری است که دغدغه سالهای سال مسؤولان و مدیران شهری است.

 

الویری گفت: این طرح به مجلس رفت و مورد رسیدگی قرار گرفت اما تنها ۶ رأی کم داشت تا بتواند به تصویب برسد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب شورای عالی استانها ارتباط خوب با دیوان عدالت اداری است.

 

وی افزود: با حضور رییس دیوان عدالت اداری در جلسه شورای عالی استان ها مقرر شد ماهانه جلساتی برای مفاهمه و درک بهتر مشکلات فی ما بین برگزار شود.

 

الویری ادامه داد: برای مثال دیوان عدالت اداری اخذ عوارض از تابلوهای اطلاع رسان را ممنوع کرده بود اما بعد از صحبت کردن با ایشان و ارایه مصادیق لازم این مشکل مرتفع شد.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: