صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 12
کد خبر: ۴۶۲۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

جاماندگان بسته حمایتی دولت از این طریق اعتراض خود را اعلام کنند

مشمولانی که بسته حمایتی نگرفتند باید درخواست‌های خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #8*142* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #8*1420* پیگیری کنند و شماره تماس 1420 نیز معرفی شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از توزیع بسته های حمایتی از سوی دولت میان بیمه شدگان تأمین اجتماعی که دارای حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان هستند، اعتراض هایی از سوی برخی مشمولان به نحوه توزیع این بسته ها وارد شد.

بر همین اساس اعلام شد؛ آن دسته از مشمولان که بسته حمایتی نگرفتند باید درخواست‌های خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #8*142* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #8*1420* پیگیری کنند و شماره تماس 1420 نیز معرفی شد.

هرچند که با گذشت یکی دوهفته، هنوز پاسخ روشنی از سوی دو سامانه به این خانوارها داده نشد، اما وزارت رفاه تأکید کرد که فقط این خانوارها تا ۱۷ بهمن ماه و به مدت ۱۰ روز فرصت ثبت اعتراض خود را دارند و پس از این تاریخ هیچگونه اعتراضی ثبت نخواهد شد.

بنابراین خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از 3 میلیون تومان است و تاکنون بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند از فرصت 10روزه ثبت‌نام برخوردار شدند و بعد از این مرحله، استحقاق‌سنجی ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد پذیرفت لذا بر اساس نتایج استحقاق‌سنجی به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را ارسال کرده‌اند، پاسخ داده می‌شود و فرآیند فوق از ابتدای شروع طرح اعلام شده و هیچ‌گونه انحرافی در آن صورت نگرفته است.

این درحالی است که تا روز 17 بهمن که به‌‌عنوان آخرین مهلت ارسال پیامک‌ها تعیین شده بود، 3 میلیون و 71 هزار و 500 نفر در دو سامانه #8*142* و #8*1420* اعتراض خود را ثبت کردند.

براساس این گزارش فرایند بررسی از امروز 23 بهمن آغاز می شود و قرار است در یک بازه زمانی تا 29 بهمن وضعیت افراد جامانده از بسته حمایتی مشخص شود و در نهایت اسامی افراد که مشمول طرح باشند به وزارت رفاه ارسال خواهد شد.

به گفته مسئولان، پس از ارسال اسامی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پس از تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، رقم ریالی خانواده‌هایی که مستحق بسته حمایتی باشند، واریز خواهد شد و این افراد باید منتظر بمانند تا اعتراضات بررسی و از طریق شماره تلفن همراه خانواده‌ها به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
با سلام چرابسته حمایتی بمن یکی نباید تعلق بگیردچرا حاضز نیستداطلاعات دقیق بگیرید وبصورت رندومی عمل میکنیذشاید کسی چندسال قبل ادمی ثروتمد باشداماحالا به هر دلیلی محتاج نان شب باشه تکلیفش چیه؟وشاید کسی دورورش غنی باشدوهیچی به او ندهندوبیکارباشه تکلیفش چه میشه؟
سرهنگ زارهش
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
من یه کارگر ساده هستم با سهتا بچه نه ثبد کالا دارم نه سهام عدالت تورو خدا پیگیر شید
اصغر اسعدی
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
با سلام .خدا رو شکر میکنم که نفسی داریم میکشیم اگه این نفس کشیدن هم دست دولت بود شک نمی کنم اینم میدانند به کسانی که حقوق بگیر دولت هستند نه به ما که صبح تا غروب با سختترین کارهای کارگری فقط می‌توانیم با نون و تخمرغ بزاریم تو سفرمون
شهرام رنجبر
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
تا اکنون هیچ بسته حمایتی دریافت نکردم
حسین
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
سلام
اینجانب با دریافتی ۱،۴۰۰،۰۰۰تومان (حقوق اداره کاری) بسته حمایتی دریافت نکردم.متاهل هستم.یارانه هم ب حساب خودم واریز میشه.اما امروز پیامک اومده ک درآمد شما بالای ۳میلیون تومان هست.البته با کد ملی پدرم.من ک دیگه ب ا خودم مستقل شدم و یک ساله ازدواج کردم...مگه سیستما ب روز نیستن ک من هنوز زیر مجموعه پدرم حساب شدم،در حالیکه یارانه من و خانمم جداگانه ب حسابمون واریز میشه
حسین طغیانی ریزی
علی سرورمقدم
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
سلام وخسته نباشیدخدمت مسئولان محترم تکلیف ماچیه که ازاعتراضات برای دریافت بسته حمایتی جاموندیم خواهشن دوباره یه مهلتی برای اعتراض بدین من حقم هست بگیرم با ۹۰هزارتومن یارانه دارم به بدبختی زندگی میکنم بیکارهستم به سبدکالانیازدارم خواهش میکنم یه کاری برامون بکنید
محمد
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
با سلام .بنده توی یه شرکتی مشغول به کارم برای همه همکارام بسته حمایتی واریز شده اما برای من و چندتا از همکارام واریز نشده.حقوقمونم زیر دو میلیونه ...چجوری حساب شده که جواب اومده شما مشمول این بسته نمیشید...
علی
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
با سلام من یک کارگر معمولی و فاقد هر گونه بیمه تامین اجتماعی و یا غیره می باشم البته در بخش بیمه رانندگان هستم ولی چون 7 سال نتوانستم حق بیمه ام را پرداخت نمایم سبد حمایتی شامل من وامثال ما نشده است ایا سبد حمایتی به من تعلق نمیگیرد
م ی
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
من بیمه زنان خانه دار هستم آیا سبد کالا به من تعلق می‌گیرد؟؟
محمدی
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
ما هر کاری کردیم نتونستیم برا بسته ثبت نام کنیم
چجوری دولت یا همان تامین اجتماعی فقط برا این مقدهری ک میخوان کمک کنن اشتباه میکنن
در مورد بقیه موهرد از قبیل پرداخت به موقع بیمه اشتباه نمیکنه
فورا جریمه میکنن
حالا کی باید جریمه بشه
بیایین حرمه هم کنید
چون هر کاری کردیم موفق ب ثبت نام نشدیم
ناشناس
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
من یه کارگر فصلی هستم الان 6ماه بیکارم بدونه هیچ درآمدی بخدا مستجرم هستم تاحالا هیچ بسته حمایتی من نگرفتم بخدا قسم هیچ
پروین رسولی
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
والا من یه زن مطلقه هستم دخترمم با من زندگی میکنه هیچ وقت بسته حمایتی ب من تعلق نگرفته
مهدی کودکیان
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سلام-نه سهام عدالتی به ماتعلق گرفته نه سبدکالایی پس ماانگارجزو آمارنیستیم خداروشکرکه اراین بابت راحتیم