صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 24
کد خبر: ۴۷۶۶۰

بررسی اعطای چراغ سبز کاخ سفید به نتانیاهو برای اشغال کرانه باختری

یک مقام ارشد کاخ سفید گفته دولت این کشور اعطای چراغ سبز به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح اشغالگرانه در کرانه باختری را بررسی می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، «کلاین کانوی»، مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته کاخ سفید، اعطای چراغ سبز به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری را در دست بررسی دارد. 

 

به نوشته الجزیره، کانوی نگرانی‌های مطرح‌شده در خصوص این طرح رژیم صهیونیستی را «غلو‌شده» توصیف کرده و مدعی شده که چنین نگرانی‌هایی در خصوص سایر اقدامات ترامپ از جمله در زمان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم وجود داشته است. 

 

این مقام کاخ سفید گفت: «آن موقع‌ هم چنین چیزهایی پیش‌بینی‌می‌شد. گفته می‌شد که قتل و کشتار و ضرب و شتم اتفاق خواهد افتاد... وقتی می‌خواستیم از توافق پاریس خارج شویم می‌گفتند همه‌مان همین فردا می‌میریم.»

 

وی در ادامه گفت: «می‌گفتند او سفارت را به اورشلیم (بیت‌المقدس) انتقال می‌دهد و دنیای عرب ناپدید خواهد شد. خدا را شکر، اینها درست نبودند.»

 

او در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اینکه کاخ سفید چه موضعی در خصوص طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد گفته که ترامپ به زودی «بیانیه بزرگی» در این خصوص صادر خواهد کرد.  

 

اظهارات این مقام کاخ سفید همزمان با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی مطرح شد. در آن نشست «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان طرح رژیم صهیونیستی را «جدی‌ترین نقض قوانین‌ بین‌المللی» توصیف کرد. 

 

ساعتی قبل‌تر دبیر کل اتحادیه عرب خواستار فشار کشورهای عضو شورای امنیت روی رژیم صهیونیستی برای لغو طرح اشغالگرانه این رژیم در کرانه باختری شد.

 

«احمد ابوالغیط» در نشست امروز شورای امنیت برای بررسی مسئله فلسطین گفت: «اتحادیه عرب اطمینان دارد که طرح الحاق تهدیدی برای ثبات و عامل تشدید خشونت و تهدید برای صلح منطقه است».

 

وی افزود: «راه حل دو دولتی تنها راه پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین است».

 

ابوالغیط با ابراز امیدواری به درک خطر تحرکات رژیم صهیونیستی از سوی جامعه بین المللی گفت:« شورای امنیت باید از اسرائیل بخواهد که گام‌های یکجانبه‌ای برای دامن زدن به کشمکش‌ها در منطقه برندارد».

 

مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری هستند. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: