صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۳
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 07
کد خبر: ۴۹۴۰۸

درمان تنبلی چشم در کودکان

سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن ۵ سالگی است، اگر تنبلی چشم تا سن ۱۰ سالگی درمان نشود، دیگر امکان درمان آن وجود ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ لازمه درمان تنبلی چشم در کودکان تشخیص صحیح و به موقع آن است.
معصومه محمدی از آغاز طرح غربالگری چشم در چهارمحال و بخیتاری برای کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد و اظهار کرد: حدود ۶۷  هزار کودک زیر ۶ سال در استان وجود دارد، سال گذشته بیش از ۵۰ هزار کودک در طرح بینایی‌سنجی سازمان بهزیستی استان شرکت کردند.

شناسایی تنبلی چشم

 

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح سال گذشته ۳۵۰۰ بیمار مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و جهت انجام مراحل درمان به اپتومتریست و چشم‌پزشک ارجاع داده شدند.

 

وی با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن ۵ سالگی است، یادآور شد: اگر تنبلی چشم تا سن ۱۰ سالگی درمان نشود، دیگر امکان درمان آن وجود ندارد یا بسیار سخت است.

 

دریافت تصویر غیر واضح

 

محمدی ادامه داد: اختلال در ساختمان یکی از چشم‌ها موجب می‌شود مغز تصویر واضحی از چشم آسیب‌دیده دریافت نکند

 

و به گرفتن تصویر واضح از چشم سالم اکتفا کند، بنابراین چشم آسیب‌دیده به مرور دچار تنبلی شده و پس از مدتی به اصلاح چشم خاموش می‌شود.

 

غربالگری تنبلی چشم در ۳ سطح

 

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی از کودکانی که دچار تنبلی چشم هستند،

 

گفت: غربالگری تنبلی چشم در ۳ سطح رایگان است و کمک‌هزینه برای خرید عینک یا اعمال جراحی چشم به خانوارهای کم‌بضاعت پرداخت می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از انجام غربالگری تنبلی چشم، تیمی روند درمان کودکان را پیگیری می‌کنند و معمولا خانوارها نیز همکاری خوبی در راستای درمان فرزند خود دارند./ بهاشت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: