صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 16
کد خبر: ۴۹۶۶
انتخابات مجلس 98

زمان انتخابات مجلس یازدهم / انتخابات 98 چه می شود؟

انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 برگزار می شود که یک سال تا این زمان باقی مانده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با فرارسید سال 98 موضوع مهم انتخابات مجلس یازدهم (انتخابات 98) اندک اندک به صدر اخبار خواهد آمد؛ انتخاباتی که یک سال تا آن باقی مانده است. پیش بینی می شود طبق روال اتخابات مجلس هر دوره، نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم نیز از ماه های پیش رو به صورت چراغ خاموش و غیر رسمی فعالیت های تبلیغاتی و تبلیغات انتخاباتی غیررسمی خود را آغاز کنند.

 

زمان انتخابات مجلس 98

 

در انتخابات مجلس یازدهم 98 انتظار می رود وضعیت به کلی متفاوت از دور قبلی باشد. در انتخابات 98 بر خلاف انتخابات 94 جبهه اصلاح طلبان و حامیان دولت موضع بسیار ضعیفی دارند و دلیل آن شکست دولت و مجلس فعلی در ساماندهی به مسائل اقتصادی و معیشتی و نیز شکست برجام است.

 

بر ایا اساس برخی مجلس یازدهم را با مجلس هفتم از نظر ترکیب پیش بینی می کند. به عبارتی در انتخابات مجلس یازدهم ، به خصوص در انتخابات مجلس تهران اکثریت مطلق مجلس را نیروهای انقلابی و اصول گرایان منتقد دولت به دست خواهند آورد. لذا ممکن است دو دوسال آخر دولت دوازدهم شاهد اختلافات آن با مجلس یازدهم باشیم.

 

همزمان با انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان (در استان‌ های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم) نیز برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است در حوزه های انتخابی انتخابات مجلس 98 که اکثریت آرا به دست نیاید، باید دور دوم در تاریخ اردیبهشت 99 برگزار شود تا تکلیف کرسی های باقی مانده نیز روشن شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: