صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 08
کد خبر: ۴۹۸۰۶

جهانگیری: هیچکس حق ندارد سهام مردم را تغییر دهد

معاون اول رئیس جمهور:هیچکس حق ندارد سهام مردم را تغییر دهد و یا از آنها بخواهد که سهم خود را به سهم دیگری تبدیل کنند. هر تغییری در این زمینه باید با رضایت مردم انجام شود.

به گزارش راهبرد معاصر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز(چهارشنبه) در نشست مدیران ارشد وزارت کشور  سهام عدالت را بزرگترین طرح اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در 40سال گذشته دانست و گفت: براساس این طرح حدود 49 میلیون نفر از مردم صاحب سهام بهترین کارخانجات هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری با آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند، تصریح کرد: امروز مردم مالک شرعی و قانونی سهام خود هستند و ارزش سهام 500 هزار تومانی امروز در بورس به 16 میلیون تومان رسیده و برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی که سهام یک میلیون تومانی داشتند، ارزش سهامشان به 32 میلیون تومان رسیده که اگر در یک خانواده تحت پوشش پنج نفر این سهام را داشته باشند رقم قابل توجهی می شود که می تواند برای حل مشکلاتشان مورد استفاده قرار گیرد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: آنچه تاکید مقام معظم رهبری است این است که مردم را به فروش سهام خود تشویق نکنیم و بانک مرکزی نیز اعلام کرده که آماده است به پشتوانه سهام مردم، به میزان 80 درصد ارزش سهام تسهیلات دهد تا مردم برای حل مشکلاتشان نیاز به فروش سهام عدالت پیدا نکنند.

وی افزود: هیچکس حق ندارد سهام مردم را تغییر دهد و یا از آنها بخواهد که سهم خود را به سهم دیگری تبدیل کنند. هر تغییری در این زمینه باید با رضایت مردم انجام شود.

 

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: