صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۳
  • سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 13 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 13
کد خبر: ۵۰۴۶۴

شهرداری مسؤول بی خطر سازی زباله های بیمارستانی نیست

شهردار تهران گفت: بخش ضد عفونی پسماندهای بیمارستانی در مراکز درمانی بر عهده تولید کننده آن است و شهرداری فقط وظیفه حمل و دفن صحیح آن را برعهده دارد.

به گزارش راهبرد معاصر، پیروز حناچی عصر امروز در مراسم رونمایی از ناوگان جدید حمل پسماند بیمارستانی سازمان مدیریت پسماند و در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش شیوع کرونا زباله بخش‌های عفونی و بیمارستانی افزایش یافته است.

 

وی با بیان این‌که میزان زباله‌های عفونی در شرایط کنونی تا روزانه ۱۰۰ تن افزایش یافته است گفت: تجهیزات امروز که بخشی از آن رونمایی شده نقش مهمی در امحای صحیح و علمی پسماندهای بیمارستانی خواهد داشت.

 

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این سؤال که در مواردی پسماندهای بیمارستانی ضدعفونی نشده برای دفن حمل می‌شود گفت: بخش ضد عفونی پسماندهای بیمارستانی در مراکز درمانی بر عهده تولید کننده آن است و شهرداری وظیفه حمل و دفن صحیح آن را برعهده دارد.

 

حناچی تصریح کرد: فرض شهرداری در حمل و دفع پسماند، بی‌خطر شدن پسماندها در بیمارستان است و در این خصوص وزارت بهداشت می‌بایست موارد لازم را رعایت کند.

 

وی همچنین در ارتباط با موضوع تفاهم پادگان ۰۶ نیز گفت این تفاهمنامه مصوبات قانونی خود را دریافت کرده و در حال حاضر در جریان است.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: