صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۴۳
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 16
کد خبر: ۵۰۸۴۴

آخرین خبرهای کرونایی 26 تیر ماه

کرونا تاکنون بیش از۱۳ میلیون انسان را در جهان گرفتار کرده است که از این شمار ، ۲۶۷هزار و ۶۱ نفر در کشورمان، ایران به طور قطع مبتلا شده اند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۹۸ تن از هموطنان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر سیما سادات لاری، گفته است که همانند روزهای گذشته استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

برای جلوگیری از روند رو به رشد ابتلا به ویروس کرونا و با تصمیم ستاد ملی کرونا ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و مراسم‌های جمعی، الزام به استفاده از ماسک در محیط های سربسته و مکان های عمومی و رعایت نکات بهداشت در کشور اجرایی شده است. چرا که بسیاری از مبتلایان در جمع هایی مثل عزا و عروسی گرفتار کرونا شده اند. در برخی مناطق ا،فزایش بیماری کرونا در میان جوانان بیشتر اعلام شده است و اینکه برخی ادعا می کنند کودکان ایمن ازابتلا هستند اشتباه می کنند چرا که اگر اینگونه بود ۱۶ کودک ایلامی و ۱۹ نوزاد تایبادی مبتلا نمی شدند .خبرهایی از این دست را می توان در لینک های زیر خواند که امروز در خروجی ایرنا منتشر شد:

افزایش بیماری کرونا در میان جوانان میبد

کرونا در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد

۱۰ درصد از کادر درمانی تربت‌جام به کرونا مبتلا شدند
طیف وسیعی از کرونایی ها در کهگیلویه و بویراحمد زنان خانه دار هستند

۱۶ کودک ایلامی به کرونا مبتلا شدند
نوزاد مبتلا به کووید ۱۹ در تایباد بهبود یافت

مسوولان شهرها و استان ها مدام درباره ظرفیت تخت های بیمارستانی هشدار می دهند و بیم آن می رود که تخت ها پر شود مثل خبری که امروز فرماندار سلسله از شهرهای لرستان اعلام کرد:
فرماندار سلسله: تخت‌های بیمارستانی این شهر در حال پرشدن است
دانشگاه های علوم پزشکی هم درباره شمار بستری های کرونایی و زیاد شدن تخت های ویژه این بیماران خبردادند. حتی قرار است یک بیمارستان صحرایی هم آغازبکار کند و برخی نیز از نیروهای داوطلب برای خدمات دهی به بیماران کرونایی کمک خواسته اند که می توان خبرهای پایین را در زمره این خبرها برای امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه دانست.
۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی مازندران در اشغال کرونایی‌ها قرار دارد
۳۴۰ بیمار در بخش کرونای بیمارستان‌های لرستان بستری هستند
۵۲۰ تخت بیمارستانی به شهرستان‌های زاهدان و سراوان اضافه می‌شود
علوم پزشکی اراک داوطلبان را برای کمک جهت مهار کرونا فراخواند
بیمارستان صحرایی البرز از هفته آینده آغاز به کار می کند
رییس نظام پزشکی تربت‌حیدریه خواستار کمک مردم در شکست کرونا شد


کرمانشاه و اردکاندرباره تجهیزات و درمان کرونایی ها ، خبرهایی داشتند که خبر چهارمین دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان فارابی کرمانشاه نصب شد و نخستین پلاسما درمانی در بیمارستان ضیایی اردکان انجام شد از جمله  آنها است.

یکی از گرفتاری های والدین ، آموزش فرزندان دانش آموز خود است که ثبت نام آنان قدم نخست را تشکیل می دهد . مثل خبر امروز قزوین که ثبت نام دانش آموزان در مدارس قزوین غیرحضوری است در خروجی ایرنا منتشر شد . خبر عقب افتادن برخی آزمون ها نیز در سایت ایرنا جای گرفت خبری که امروز خبرگزاری ایرنا در همدان کار کرد که بدین شرح است : آزمون‌ استعدادهای درخشان در همدان به تعویق افتاد

برای روز ۲۶ تیرماه بعضی اماکن هم بسته شد . خبرهایی مثل پلمب سه تالار عروسی در خرم‌آباد و تشدید محدودیت ها  وتعطیلی هایی همچون خبر های ساری ، بابل و شهرکرد که اینگونه است:
 محدودیت کرونایی در بابل تشدید شد
شهرداری ساری بازار هفتگی این شهر را تعطیل کرد
آرامستان شهرکرد به‌دلیل شیوع کرونا بسته است

تا لحظه مخابره این گزارش نماز جمعه این شهر ها هم قرار است برگزار نشود:
نمازجمعه ۲۷ تیرماه در پنج شهرستان فارس برگزار نمی‌شود
نماز جمعه تبریز این هفته برگزار نمی‌شود
این خبرها فقط بخشی از اخبار کرونایی امروز ۲۶ تیرماه است که مثل روزهای گذشته تکرار شده است . هنوز نه خبری از واکسن است و نه از داروی  درمان کرونا قطعی شده است. آنچه که مسلم است و  همگان آن را تایید می کنند پیشگیری های ساده ای مثل استفاده از ماسک و دستکش و ضد عفونی کردن دست ها و نیز محدود کردن رفت و آمد به معابر و ادامه قرنطینه های خانگی است.

 

ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: