صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 19
کد خبر: ۵۱۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

میزان ذخیره بنزین در کارت سوخت خودرو‌های شخصی چه مقدار است؟

بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  میزان ذخیره بنزین در کارت سوخت خودرو‌های شخصی 540 لیتر و برای موتور سیکلت ها 225 لیتر است و البته دیگر به این افراد سهمیه جدید تعلق نمی گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر از ابتدای سمیه بندی بنزین سقف ذخیره بنزین در کارت های هوشمند 6 ماه تعیین شده بود اما با شیوع ویروس کرونا شرایط  موجود کشور دولت تصمیم گرفت تا 3 ماه دیگر بر این سقف بیافزاید. بر این اساس سقف ذخیره بنزین در کارت های هوشنمد بنزین به 9 ماه رسید.

پایان تیر ماه مصادف با 9 ماهگی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین است و در این مدت اگر فردی از سهمیه بنزین خود هیچ استفاده ای نکرده باشد 540 لیتر ذخیره بنزین دارد. این ذخیره برای موتور سیکلت ها 225 لیتر معادل 25 لیتر در هر ماه است.

اما ماجرا از این قرار است که با پایان تیر امکان ذخیره بیشتر بنزین در این کارت ها وجود ندارد به طوری که به گفته ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیس از این تاریخ اگر مالک خودرو از سهمیه خود استفاده نکرده باشد دیگر عددی به سهمیه او اضافه نمی شود و به عبارت دیگر سهمیه جدید به  این افراد تعلق نمی گیرد.

البته تعدا خودروهایی که شرایط اینچنینی دارند کمتر از یک درصد است . در واقع حدود 200 هزار دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که مالکان آن از سهمیه بنزین خود نکرده یا کمتر از 60 لیتر استفاده کرده اند. البته همین میزان کمتر از 60 لیتر هم در دور جدید به کارت آنها اضافه می شود.

در طول هفته های گذشته شایعاتی در بین مردم پخش شده بود که قرار است کل سهمیه بنزین کارت ها بسوزد. اما به گفته ویس کرمی واقعیت این است که تا زمانی که طرح سهمیه بندی بنزین اجرا می‌شود مالکان خودرو‌های سواری می‌توانند تا سقف ۵۴۰ لیتر و مالکان موتورسیکلت‌ها تا سقف ۲۲۵ لیتر سوخت ذخیره شده خود را حفظ کنند.

 

در واقع  از ابتدای مردادماه در صورت استفاده نکردن از سهمیه ذخیره شده در کارت سوخت و پرشدن سقف ۵۴۰ لیتر، اگرچه امکان واریز سهمیه ماه جدید برای این مالکان وجود ندارد، اما ذخیره بنزین آن‌ها محفوظ خواهد ماند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه مردم به شایعات توجه نکنند و در این زمینه به اخبار موثق منتشرشده از طرف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توجه داشته باشند، گفت: تا زمانی که طرح سهمیه بندی بنزین اجرا می‌شود ذخیره کارت‌های سوخت ساری و جاری است و اگر زمانی تصمیمی مبنی بر تغییر میزان ذخیره کارت‌های سوخت گرفته شود قطعا با اطلاع رسانی قبلی خواهد بود.

سهمیه بنزین یکم مرداد شارژ می شود

سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها در ساعت صفر بامداد چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹ در کارت‌های سوخت شخصی شارژ خواهد شد. سهمیه بنزین خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها در ساعت صفر بامداد چهارشنبه اول مرداد ماه ۹۹ در کارت‌های سوخت شخصی شارژ خواهد شد.

در این ماه نیز مطابق ماه‌های گذشته ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ ۱,۵۰۰ تومان واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

گفتنی است، سقف ذخیره سازی بنزین در کارت‌های سوخت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرده است. همچنین سقف ذخیره کارت سوخت ۵۴۰ لیتر تعیین شده و اگر فردی تنها ۳۰ لیتر از این میزان را استفاده کرده باشد تنها ۳۰ لیتر مرداد ماه به آن شخص اختصاص داده می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
جانباز هستم حسینعلی صائبی فتح کد ملی ۳۹۹۱۱۳۶۲۴۴ چرا معیشتی نمی رزید بد کاری کردم جانباز شدم اگر در آمدی داشتم در خواست نمی دادم