صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۵۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 31
کد خبر: ۵۲۹۴۷

محرومیت ۱۴ هزار کودک سودانی از مراقبت‌های بهداشتی و غذا

سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهیم» در بیانیه‌ای اعلام کرد: خشونت‌ها در بخشی از دارفور (در غرب سودان)، بیش از ۱۴ هزار کودک را از مراقبت‌های بهداشتی و غذا محروم کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزدیک به ۵۰۰ مرد مسلح، ۲۵ ژوئیه به منطقه ماستری Masteri در غرب دارفور حمله کردند. این حملات به کشته شدن ۶۱ نفر و زخمی شدن ۸۸ نفر دیگر منجر شد که حال ۳۵ تن از آن‌ها وخیم است. این آخرین مجموعه حوادث از خشونت‌های شدیدی است که اخیرا در این منطقه به وقوع پیوسته است.
بنابراعلام سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهیم»، در بین کشته ها، پنج کودک وجود دارد و ۹ کودک دیگر نیز زخمی شدند.
سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهیم» خاطرنشان کرد: «موج خشونت‌های قومی در غرب دارفور، بیش از ۱۴ هزار کودک را از خدمات بهداشتی محروم کرده است، زیرا ما مجبور شدیم دو دفتر توزیع کننده کمک و یک دفتر محلی در ماستری را تعطیل کنیم».
این منبع اعلام کرد این دو مرکز «خدمات بهداشتی و غذا در اختیار کودکان این منطقه قرار می‌دادند».
دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد این حملات در بین ساکنان ماستری و روستا‌های مجاور رعب و وحشت ایجاد کرده است.
همچنین ۲۰۰۰ خانواده- تقریبا ۱۰ هزار نفر- به سمت شهر الجنینه در ۵۰ کیلومتری ماستری متواری شدند. ۲۰۰ خانواده دیگر نیز (نزدیک به یکهزار نفر) از مرز چاد عبور کردند.
عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان ۲۶ ژوئیه بیان کرد: نیرو‌های امنیتی در دارفور مستقر می‌شوند تا در فصل کشاورزی از شهروندان محافظت کنند.
آرشاد مالک مدیر بخش سودان «کودکان را نجات دهیم» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این کاملا غیرقابل توجیه است که کودکان براثر این خشونت‌ها کشته یا زخمی شوند. اگر این مراکز کمک رسانی به زودی بازگشایی نشوند، زندگی کودکان با خطرات بیشتری مواجه می‌شود و در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک در سودان از گرسنگی رنج می‌برند».
در منطقه دارفور که وسعت آن به ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد و تقریبا نیمی از آن بیابانی است، عشایر قبایل عرب و کشاورزان قبایل آفریقایی سالهاست که بر سر زمین و آب با هم درگیرند.
مالک از دولت سودان خواست درباره مرگ این کودکان تحقیق کند و عاملان خشونت‌ها محاکمه شوند.

 

خبرگزاری صداو سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: