صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 09
کد خبر: ۵۴۱۶۹

کارت اعتباری برای سهامداران عدالت غیر مستقیم + جزئیات

کارت اعتباری برای سهامداران عدالت غیر مستقیم نیز ارائه خواهد شد که البته پس از ورود شرکت هر هر استان به بورس امکان پذیر می شود.

به گزارش راهبرد معاصر کارت اعتباری برای سهامداران عدالت غیر مستقیم  هم با ورود شرکت استانی به  بازار بورس امکان پذیر خواهد بود. امروز نخستین شرکت یعنی شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی وارد بورس شد و از هفته اینده نیز 30 شرکت استانی وارد بورس می شوند که ارزش ریالی آنها بیش از 700 هزار میلیارد تومان است.

 

روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت چیست؟

 

در صورتی که شما تا تاریخ معین شده وارد سامانه برای انتخاب روش مستقیم نشوید یا اینکه وارد شوید و روش غیر مستقیم را انتخاب کنید در هر دو این حالت روش غیر مستقیم برای شما منظور می شود.

 

در صورت انتخاب روش غیر مستقیم برای آزاد سازی سهام عدالت مالکیت و مدیریت این سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار خواهد شد.

 

در این صورت فرد نمی تواند شخصاً سهم های موجود در بسته سهام عدالت را به فروش برساند.

 

ویژگی ها و مزایای روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت

 

 

برخی از فواید روش غیر مستقیم آزاد سازی را برایتان می آوریم:

 

در این روش دیگر نیاز نیست که شما شخصاً درگیر مدیریت و تحلیل سهام خودتان باشید.

اگر اطلاعات و دانش کافی در این حوضه را ندارید بهتر است این روش را انتخاب کنید و به شرکت های سرمایه گذاری استانی اعتماد کنید.

در این روش هم مانند روش مستقیم امکان فروش بخشی از سهام شان که غیر بورسی است و تحت نظر شرکت های سرمایه گذاری استانی نگه داشته شده را در صورت تمایل به فروش برسانند.

با توجه به اوضاع بورس کشور و صحبت های حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با توجه به اینکه در روش غیر مستقیم سهام داران وارد مشارکت در سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی می شوند بعد ها می توانند این سهام ها را به قیمت های خوبی بفروشند.

نیازی به نگرانی نیست که درباره میزان سود سهام تان در روش غیر مستقیم داشته باشید .

سه نکته‌ی مهم:

در حال حاضر هیچ گونه خرید و فروش سهام عدالت قانونی نیست پس مواظب افراد سود جو باشید.

هیچ اخباری مبنی بر اینکه امکان ثبت نام افراد جدید در سامانه سهام عدالت وجود دارد منتشر نشده است.

پس ار انتخاب روش مورد نظرتان برای آزاد سازی سهام عدالت فقط یکبار تا پایان روز 8 خرداد ماه فرصت تغییر روش را دارید پس با دقت و حوصله بسیار دست به انتخاب بزنید.

 

 

مزایای روش غیرمستقیم سهام عدالت چیست؟

اگر فردی روش غیر مستقیم را انتخاب کند برای فروش سهام به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی درخواست می‌دهد و این شرکت‌ها سهام را می‌فروشند.

 

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: متاسفانه اطلاع رسانی دقیقی از مزایا و معایب روش های مستقیم و غیر مستقیم به مردم داده نشده است و مردم تصور می کنند با انتخاب روش مستقیم یک شبه می توانند سهام کل خانواده را بفروشند و پول آن را صرف نیازهای زندگی خود کنند، در صورتی که در روش مستقیم، محدودیت هایی در فروش سهام وجود دارد زیرا اگر یکباره تمام سهامداران، سهام عدالتشان را بفروشند ارزش سهام شرکت ها سقوط می کند به همین دلیل دولت برای اینکه مردم ضرر نکنند محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

امینی خواه بیان کرد: به دلیل اطلاع رسانی ناکافی، افرادی که قصد فروش آنی سهام عدالت را دارند به اشتباه روش مستقیم را انتخاب می‌کنند.

 

وی افزود: محدودیت در روش غیر مستقیم کمتر است و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که از سال ۸۵ تاسیس شدند به صورت حرفه‌ای کار مدیریت سهام را انجام می‌دهد تا به ارزش سهام مردم آسیبی نرسد.

 

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت تصریح کرد: برای افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند مزایای بیشتری نسبت به روش مستقیم در نظر گرفته شده است.

 

امینی خواه گفت: قرار شده است برخی از پروژه‌های عمرانی استانی به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سپرده شود و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کنند از سود این پروژه‌ها منفعت می‌برند.

 

وی ادامه داد: برای مدیریت سهام به روش غیر مستقیم نیازی به مراجعه به سایت سهام عدالت نیست و کسی که وارد سایت نشود به نشانه این است که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: