صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 11
کد خبر: ۵۴۴۱۳

مرگ حفار بر اثر شلیک پاسگاه قهاوند همدان

ماجرای مرگ حفار غیرمجاز با شلیک ماموران پاسگاه قهاوند همدان را در زیر بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ماجرای مرگ حفار غیرمجاز با شلیک ماموران پاسگاه قهاوند همدان در فضای مجازی بین کاربران رد و بدل می شود و واکنش های متفاوتی نسبت به آن شده است. باند حفاران غیرمجاز با شلیک پلیس متلاشی شد و یک تن از حفاران غیرمجاز جان باخت.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: باند حفاران غیرمجاز با شلیک پلیس زمین‌گیر و در این عملیات یک تن از حفاران غیرمجاز فوت و دیگر اعضا دستگیر شدند.


حسین بشری روز یکشنبه  بیان کرد: چند فرد با استفاده از تاریکی هوا برای چند شب متوالی اقدام به حفر زمینی در منطقه قهاوند شهرستان همدان به منظور یافتن اشیای تاریخی کرده بودند.


وی افزود: پیرو شکایت میراث فرهنگی، نماینده این سازمان با حضور در پاسگاه قهاوند این موضوع را به پلیس اطلاع داد.


وی اضافه کرد: عوامل پاسگاه قهاوند پیرو دستور قضایی، به همراه نماینده میراث فرهنگی در محل تخلف حضور یافتند که حفاران غیرمجاز با دیدن پلیس پا به فرار گذاشته و وسایل ادوات حفاری را جا گذاشتند.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان اظهار داشت: متهمان با وجود شنیدن صدای آژیر خودروی پلیس به دستور ایست و شلیک هوایی بی‌توجهی کردند بنابراین تعقیب آن‌ها آغاز و پلیس برای متوقف کردن آن‌ها با بهره گیری از قانون بکارگیری سلاح مجبور به شلیک شد.


بشری ادامه داد: به علت تاریکی هوا، پستی و بلندی مسیر و کمانه کردن، تیر به بدن یکی از متهمان برخورد کرد و زمین گیر شد و ماموران این متهم را بی درنگ با خودرو ناجا به مرکز درمانی قهاوند سپس به مرکز درمانی همدان منتقل کردند که به علت شدت جراحات جان باخت.


وی بیان کرد: تعدادی از متهمان که از دست پلیس فرار کرده بودند نیز در عملیات دیگری شناسایی شدند.
 

قهاوند کجاست؟

قَهاوَند مرکز بخش شرا شهرستان همدان است. جمعیت شهر قهاوند ۷۳۵۶ نفر در سال ۱۳۹۰ است.
 
 

اکثر ساکنان این شهر به کشاورزی و کامیون‌داری مشغولند و بیشترین محصولات کشاورزی این روستا (یونجه، گندم، جو، هندوانه و چغندر قند) می‌باشد. زبان اهالی در کل منطقه بخش شرا به مرکزیت قهاوند زبان ترکی آذربایجانی می‌باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: