صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۱
  • شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 10 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۸۰۵

وکیل سابق ترامپ وی را به فساد متهم کرد

وکیل سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کتاب خود ترامپ را به فساد و کلاهبرداری متهم کرد.
به گزارش راهبرد معاصر  به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، براساس گزیده‌ای از کتاب مایکل کوهن با عنوان «بدعهد، یک شرح حال» که روز پنجشنبه منتشر شد، وی چندین اتهام را علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد از جمله این که رئیس جمهور در انتخابات ۲۰۱۶ با کمک روسیه «تقلب» کرد. 
کوهن، دلال سابق ترامپ، در کتاب خود نوشت: ترامپ اقدام به نزدیک شدن به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جرگه سالاران میلیاردر فاسد هم مسلک او کرده بود.
کوهن نوشت: ترامپ با روس‌ها تبانی کرده بود، اما نه با روش‌های پیچیده‌ای که منتقدان تصور می‌کردند. من همچنین می‌دانستم که تحقیقات مولر حقه نیست.
وی افزود: همانطور که در صفحات این کتاب خواهید فهمید، ترامپ با اجازه ضمنی روسیه در انتخابات تقلب کرده بود، زیرا انجام هر کاری- و هر چیزی– برای «پیروزی» همواره الگوی تجاری و روش زندگی او بوده است. روز موعود نهایاتا فرا رسید. من مدتی طولانی منتظر مانده ام تا حقایق خود را به اشتراک بگذارم.
ترامپ بار‌ها تبانی با روسیه را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تکذیب کرده است و او و متحدانش تحقیقات روسیه را "کلاهبرداری" و "حقه" خوانده اند.
در تحقیقات مربوط به مداخلات روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ نتیجه گیری شد که روسیه از طریق یک سری اطلاعات غلط در رسانه‌های اجتماعی، در انتخابات آمریکا نفوذ و مداخله کرده است، اما صراحتاً اعلام نشد که ستاد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ با دولت روسیه هماهنگی کرده است.
وکیل سابق ترامپ همچنین پیش بینی کرده است که رئیس جمهور "هرگز به طور مسالمت آمیز دفتر ریاست جمهوری را ترک نخواهد کرد. "
در گزیده این کتاب آمده است: انواع رسوایی‌هایی که در ماه‌های اخیر به وجود آمده اند، فقط با سطوح بیشتر و بیشتر خیانت و فریب ظاهر می‌شوند.
کوهن نوشت: اگر ترامپ برای دوره چهار ساله دیگر برنده شود، این رسوایی‌ها تنها نوک کوه یخ خواهد بود. من یقین دارم ترامپ می‌داند اگر او از دفتر ریاست جمهوری برود، با حکم زندان روبرو خواهد شد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای که به دست ان بی سی نیوز رسیده است، این کتاب را "داستانی تخیلی" عنوان کرده است.
رئیس جمهور ترامپ نیز از زمان همکاری کوهن در تحقیقات ویژه رابرت مولر مشاور سابق در رابطه با مبارزات انتخاباتی با روسیه، او را مورد انتقاد قرار داده و او را کلاهبردار و دروغگو خواند.
کوهن نیز در این کتاب، خود را به عنوان "مرد بد" به تصویر می‌کشد که به رئیس جمهوری کمک کرد که "مانند سردسته کلاهبرداران" عمل می‌کرد.
کوهن نوشت: از رسوایی‌های جنسی در لاس وگاس و کلاهبرداری مالیاتی گرفته تا معامله با مقامات فاسد شوروی سابق برای گرفتن و از بین بردن توطئه برای ساکت کردن عاشقان مخفی ترامپ، من فقط شاهد ظهور رئیس جمهور نبودم و من یک شرکت کننده فعال و مشتاق بودم.
کوهن به خاطر تخلفات مالی و دروغ گفتن به کنگره به سه سال زندان محکوم شد، اما او در بحبوحه نگرانی درباره همه گیری کرونا، از زندان آزاد و به حبس خانگی محکوم شد.
خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: