صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۸۴۱

ظریف در گفت‌وگو با المیادین : جامعه جهانی باید استقلال لبنان را به رسمیت بشناسد

وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که در گفت‌وگو و دیداری که با مقامات این کشور داشته، اطمینان داده است که ایران در کنار لبنان ایستاده است.

به گزارش راهبرد معاصر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه با شبکه المیادین لبنان گفت‌وگو کرد.

ظریف در این گفت‌وگو ابتدا چهاردهمین سال‌روز پیروزی لبنان و مقاومت در برابر تهاجم اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه را تبریک و تهنیت گفت و از جامعه جهانی خواست که استقلال و حاکمیت لبنان را به رسمیت شناخته و از دخالت در امور این کشور بپرهیزند.

او گفت: در دیداری که با مقامات لبنان داشتم به آن‌ها اطمینان دادم که جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به این کشور است و به دنبال این نیست که چیزی را بر لبنان تحمیل کند».

او گفت: در دیداری که با مقامات لبنان داشتم به آن‌ها اطمینان دادم که جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به این کشور است و به دنبال این نیست که چیزی را بر لبنان تحمیل کند».

وزیر امور خارجه کشورمان به حادثه انفجار در بندر بیروت نیز اشاره کرد و گفت که ایران در «این فاجعه بزرگ» در کنار مردم لبنان است و وجود ناوچه‌ها در ساحل لبنان مسئله عادی نیست بلکه تهدیدی علیه مردم و مقاومت لبنان است.

اخیراً چند کشتی نظامی فرانسه با 700 نیروی نظامی در بندر بیروت پهلو گرفته است. پاریس مدعی شده است که حضور این کشتی‌ها و ناوچه‌ها در راستای کمک و امدادرسانی به لبنان است.

توافق بین امارات و رژیم تل‌آویو

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با المیادین به توافق دیروز امارات و رژیم اشغالگر قدس مبنی بر عادی‌سازی روابط نیز اشاره کرد و گفت که این گونه توافق‌ها «هرگز تأثیری نخواهد داشت».

ایران آماده کمک به لبنان در زمینه انرژی است

ظریف همچنین گفت که ایران این آمادگی را دارد که از لبنان، مطابق خواسته مقامات این کشور در زمینه انرژی  و سایر زمینه‌ها حمایت کند.

 

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: