صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 17
کد خبر: ۵۵۲۵۸
تعداد نظرات: ۳۱ نظر

نحوه استعلام حساب‌‌های بانکی از طریق کد ملی

استعلام حساب‌‌های بانکی از طریق کد ملی بر اساس توافق صورت گرفته با بانک مرکزی از میان 35 بانک و موسسه اعتباری فراهم شده است.

به گزارش راهبرد معاصر استعلام حساب های بانکی از طریق کد ملیبرای اطلاع ا ز فهست بانک هایی که در آنها حساب دارد از بین 35 بانک و موسسه اعتباری کشور  فراهم شده است . همچنین به گفته رئیس مرکز آمار و فناوری  اطلاعات قوه قضائیه به زودی امکان استعلام بر خط حساب ها برای محاکم هم فراهم می شود تا مردم برای استعلام مجبور به مراجعه حضوری نشوند.

البته اطلاعات تکمیلی هنوز اعلام نشده است و به محض انتشار از همین رسانه اعلام می شود.

عیسی زارع پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به دستور هفته گذشته رئیس دستگاه قضائی برای ساماندهی استعلامات از وضعیت حساب‌های بانکی افراد در جریان دادرسی که باعث دشواری‌هایی برای مردم شده بود، اظهار کرد: طبق توافق صورت گرفته با بانک مرکزی برای حل این مشکل، امکان استعلام از طریق کد ملی افراد برای اطلاع از فهرست بانک‌هایی که در آن‌ها حساب دارند، از میان ۳۵ بانک و مؤسسه اعتباری کشور فراهم شده است.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: به زودی امکان استعلام برخط وضعیت حساب‌ها نیز برای محاکم فراهم خواهد شد تا مردم برای استعلام‌ها مجبور به مراجعه حضوری به بانک‌ها نباشند.

 

خدمات غیر حضوری بانکی

در حال حاضر برخی از کسب و کارهای اینترنتی مالی یا همان فین تک ها خدماتی در این حوزه ارائه می کنند برای مثال اعلام شماره حساب با کد ملی یکی از این خدمات است.

اگر قصد یافتن شماره حساب از روی کد ملی را دارید، یا برای شما سوال پیش آمده که چگونه شماره حساب را به دست بیاوریم، با استفاده از این سرویس، می‌توانید در فضای آنلاین با ارائه کد ملی یک شخص، به تمام شماره حساب‌های وی در شبکه بانکی کشور دسترسی داشته باشید. سرویس «اعلام شماره حساب توسط کد ملی» باعث می‌شود تا بتوانید سرعتی بالاتر در جستجوی شماره حساب با کد ملی و همچنین دسترسی به اطلاعات را تجربه نمایید. از سوی دیگر این سرویس تنها شماره حساب اشخاص در بانک‌های مختلف را نمایش می‌دهد که ابزاری برای واریز پول به حساب آنهاست و تهدیدی برای حریم خصوصی آنها به شمار نمی‌آید. بنابراین با استفاده از این سرویس قادر به دریافت شماره حساب بانک ملی، دریافت شماره حساب بانک ملت و همچنین دیگر بانک‌های شبکه بانکی کشور را خواهید داشت. علاوه بر این فینوتک سرویسی برای تبدیل شماره کارت به شماره حساب نیز ارائه داده است، که می‌توانید از بخش APIهای مرتبط به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

تبدیل شماره کارت به شبا

هر کارت بانکی به یک شماره حساب بانکی متصل است. از این شماره حساب می‌توان برای انتقال وجه داخلی بین حساب‌های یک بانک استفاده کرد، اما برای انتقال وجه بین بانکی پایا یا ساتنا و همین‌طور دریافت دستگاه کارت خوان (POS) یا درگاه پرداخت اینترنتی نیاز به دانستن شماره شبا دارید. شماره شبا مخفف «شناسه بانکی ایران» است و برای تمام حساب‌های بانکی وجود دارد، حتی برخی بانک‌ها این شماره را روی کارت‌های بانکی خود نیز چاپ می‌کنند. فینوتک این امکان را فراهم کرده تا بتوانید تبدیل شماره کارت به شماره شبا را به راحتی انجام دهید. با استفاده از وب سرویس تبدیل شماره کارت به شب شما قادر خواهید بود تا قابلیت دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت را درون نرم‌افزار خود پیاده سازی کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهید. کاربران نیز می‌توانند با استفاده از آن تبدیل شماره کارت به شبا بانک ملت، تبدیل شماره کات به شماره شبا بانک صادرات و تمامی دیگر بانک‌ها را انجام دهند.

برای استفاده از این خدمت می توانید به سایت finnotech.ir  مراجعه کنید و با کلیک بر قسمت سرویس تبدیل شماره کارت به شماره شبا وارد بخش ارائه این خدمت شوید و با ثبت شماره کارت شماره شبا را دریافت کنید.

 

تبدیل شماره کارت به حساب

هر کارت بانکی، به یک شماره حساب بانکی متصل است و با یک شماره 16 رقمی که روی آن نوشته شده مشخص می‌شود. از این کارت‌های بانکی می‌توان برای انجام تراکنش بانکی، مثل خرید اینترنتی یا کارت به کارت استفاده کرد. یا وقتی کسی قصد ارسال پول برایمان داشته باشد، به راحتی می‌توان شماره کارت را از روی برایش بخوانیم. اما بعضی مواقع هم برای انتقال وجه نیاز به دانستن شماره حساب داریم. شماره‌ای که معمولاً آن را حفظ نیستیم و باید برای مشاهده آن به دفترچه حسابمان مراجعه کنیم. یکی از وب سرویس‌های فینوتک، سرویس تبدیل شماره کارت به حساب است. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید امکان تبدیل شماره کارت به شماره حساب را در اختیار کاربران خود قرار دهید. در حال حاضر این سرویس قادر به تبدیل شماره کارت به حساب بانک ملی، تبدیل شماره کارت به شماره حساب صادرات و برخی از دیگر بانک‌ها نظیر بانک رسالت، بانک ملت، بانک پاسارگاد و ... است.

 

استعلام شماره کارتهای متصل به شماره همراه بانک سرمایه

برای استعلام شماره کارتهای متصل به  یک شماره همراه بانک سرمایه با مراجعه به سایت   https://sbank.ir/ به قسمت ثبت و ویرایش اطلاعات در سامانه و سپس به بخش استعلام شماره کارت های متصل به یک شماره مراجعه کرده و با ورد کرد ن شماره همراه مورد نظر فهرست شماره کارت های متصل به ان را ملاحظه کنید.

 

روش پیدا کردن شماره حساب بانکی

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می شود، شماره ای است ۲۴ رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می کند. تعیین مشخصات شناسه حساب بانکی ایران (شبا)، مطابق با استاندارد ISO-13616 است.

 

شنایان و طرف های تجاری شما با استفاده از «شبا» می توانند بدون نیاز به ذکر نام بانک، نام یا کد شعبه، نوع حساب و اطلاعات نظیر آن، بصورت الکترونیکی وجه برایتان حواله کنند.

 

همچنین شما می توانید از «شبا»ی دیگران برای انتقال وجه به آنها استفاده کنید.

برای استفاده از این خدمات می توانید به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه کنید. 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
Mani
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
my.cbi.ir
منیره ریحانی
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
از کجا بفهمم چند تا عابر بانک دارم
روح اله
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
سلام
اگر مسوولین ریگی به کفششون نیست ،چرا پس از این همه سال و مطالبه مردم ،هنوز این امکان برای یک ایرانی فراهم نشده که بتونه خودش از تمام حسابهایی که بنامش هست مطلع بشه؟
قزتمام
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
چطوربفهمیم مادرم حساب بانکی دیگه ندارد
داود حسن خانی
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
سلام. من باید از کجا بفهمم چنتا حساب بانکی دارم
عباسعلی باغ سروی تفت
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
درود
میخوام ببینم در کدام بانک‌ها و شعبه های مربوطه حساب دارم همراه با ذکر شماره حساب
منوچهر
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
آقا یکی به دادمون برسه.
من رفتم درخواست وام اشتغال بدم،میگن استعلام گرفتیم شما جزو دهک بالای جامعه هستین.در صورتی که من ۳ ساله بیکارم و هیچ سرمایه و درامدی ندارم.و در حال حاضر ۲ تا شماره حساب بانکی دارم که اوناهم خالی هستن.
چه خبر تو این مملکت سرمایم کجاست که من خودم خبر ندارم
ابوالفضل جعفری
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
از کجا میتونم ببینم چندین حساب بانکی دارم ،جدیدا خیلی سو استفاده داره میشه،لطفا برنامه ای معرفی کنید تا با کد ملی بتونیم جلو سو استفاده کنندگان رو بگیرم ،چند وقت پیش با کد دستوری که یکی از دوستام معرفی کرده بود ،دیدم چندین خط موبایل بنام من بود که روحم هم خبر نداشت ،آیا شما برنامه ای دارید که بتونیم پیگیری کنیم
Negar
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
باسلام هنوز اون درخواستی هنوز نظر منو جلب نکرده ومن به اون خواسته ای که مد نظرم هست برام ردیف نشده
حامد فیضی
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
میخام بدونم چند حساب بانکی دارم
محمد زارعی
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
می خوام بدونم چند حساب بانکی دارم؟
ناشناس
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
همتون دزدید
امیر
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
سلام
اولا چرا فیلم توضیح انقدر ریزه و نوشته بزرگشو نمیزنن
دوم من الان مالیات واسم امده و میگن کارت خوان و حساب دارم که خودم نمیدونم اخرم نفهمیدم چطور میشه فهمید چنتا حساب دارم ای خدا
عبدالحمید بلوچی
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
شماره حساب بانک تجارتم چنده
ایرانی
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
این کار حکرهااست که آیا دولت حکر است؟ دولت وقوه قضائیه هم نباید بدون اجازه هر فردی دست به چنین کاری بزند.
محمود رضا
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
شماره حساب بانک رفاهم چنده?
کاظم بلدی
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
لیست شماره حسابهای بانکی من
م
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
کلیپ خیلییی بی کیفیت بود،هیچی معلوم‌نشد،سایت چی باید بریم و...
محمد رضا عشقی
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
حسابهای بانکی
سعید پالیز وان
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
سپه شعبه انصار
محمد زهی
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
میخاهم بدانم کدام بانک حساب دارم
ابوالقاسم
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
خوبه
علی ادینه وند
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
حساب بانک سپه
امیر صفوی amirsafavi3333@gmail.com
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
چطور میشه بفهمم چند حساب بانکی دارم نفهمیدم بلاخره الان امکان هست یا نه
محمدرضا اصلانی
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
استعلام حساب
فاطمه بلوچ
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دریافت شماره حساب از شماره کارت
۱۰۶۴۳۹۱۱۱۸
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
میخام بدانم چند شماره حساب بانکی دارم
۱۰۶۴۳۹۱۱۱۸
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
میخام بدانم چند شماره حساب بانکی دارم
احمد نجفی
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
شماره تراکنش
محمد یارنشتیفانی
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
استعلام شماره حساب بانکی ازروی کدملی
مرادبامری نو
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳