صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۱۷
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 26
کد خبر: ۵۵۵۴
المانیتور:

ایران در دیداری مهم با «بشار اسد» بر همپیمانی خود با دمشق تاکید کرد

یک پایگاه خبری-تحلیلی نوشت که سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران نشانی از تاکید تهران بر هم‌پیمانی با دمشق به رغم تحولات منطقه بود.
به گزارش راهبرد معاصر ، پایگاه خبری-تحلیلی «المانیتور» نوشت که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیروز یکشنبه در قالب سفری از پیش اعلام نشده و برای نخستین بار پس از هشت سال جنگ در کشورش، راهی ایران شد. این سفر در بحبوحه افزایش فشارها به اسد برای فاصله گرفتن از ایران، به تهران اجازه می‌دهد تا بر همپیمانی خود با دمشق تاکید کند.

چرا این سفر مهم است؟

اسد با استقبال گرم «آیت‌الله  علی خامنه‌ای» رهبر ایران و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور این کشور مواجه شد و این موضوع در رسانه‌های ایرانی انعکاس داشت. این نمایش اتحاد در شرایطی است که ایران و دو کشور شریک و همسایه یعنی ترکیه و روسیه در مواجه با آینده سوریه با تنش مواجه‌اند. ایران با میزبانی از رهبر سوریه پیامی برای آمریکا و ترکیه فرستاد مبنی بر اینکه تهران نمی‌خواهد عقب نشینی کند و با تحولات جدید و تهدیدات در سوریه کنار بیاید. روحانی در جریان دیدار با اسد، از دیدار سه‌جانبه «ولادیمیر پوتین»، «رجب طیب اردوغان» روسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی برای افزایش تمامیت ارضی تقدیر کرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که ایران چشم در چشم در زمینه کاهش تنش با اسرائیل در سوریه با  روسیه مواجه نیست و این در حالی است که پوتین قرار است روز چهارشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را در مسکو پذیرا باشد تا درباره تحولات منطقه  و احتمال تقابل میان کشورها با وی رایزنی کند.

«دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا ۴۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی را در سوریه نگه دارد که پایگاه نظامی «التنف» در مرز سوریه- عراق از جمله این موارد است. هدف (آمریکا) این است که ارتباط میان تهران با دمشق با بغداد را دشوار کند و رهبر ایران هم در جریان گفت‌وگوی دیروز به این موضوع اشاره کرد.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار دیروز، رمز پیروزی سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن را استقامت رئیس‌جمهور و مردم سوریه و پافشاری آنان بر مقاومت خواندند و با تأکید بر لزوم مراقبت در مقابل توطئه‌های آینده خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ایستادگی صادقانه جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت سوریه از همان ابتدای بحران، افزودند: سوریه با استقامت و همراهی مردم آن توانست در مقابل یک ائتلاف بزرگ از آمریکا، اروپا و متحدان آنها در منطقه ایستادگی کند و با پیروزی از این حادثه خارج شود.

رهبر انقلاب اسلامی، پیروزی جریان مقاومت در سوریه را موجب عصبانیت آمریکایی‌ها و تلاش آنان برای طراحی توطئه‌های جدید دانستند و با اشاره به نمونه‌ای در این زمینه گفتند: مسئله منطقه حائل که آمریکایی‌ها در سوریه به دنبال ایجاد آن هستند، از جمله‌ی این توطئه‌های خطرناک است که باید با قاطعیت آن را رد کرد و در مقابل آن ایستاد.
فارس
نظر شما