صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۰۸
  • يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 18 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 24
کد خبر: ۵۶۲۱۳

محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق لو رفت!

داماد فراری وزیر اسبق  که چندی پیش از کشور فرار کرده بود در حال احضر در کانادا است و امروز عکسی از وی که در حال قدم زدن در یکی از خیابان های تورنتو است منتشر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر داماد فراری وزیر اسبق نعمت زاده و همسر زینب نعمت زاده اکنون در تورنتو کانادا است و امروز عکسی از وی منتشر شده است که نشان می دهد تحت رصد است. علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده یکی از متهمان پرونده 6.6 میلیارد یوریی پتروشیمی بود که پس از شرکت در 9 جلسه دادگاه از کشور گریخت و در حال حاضر تحت رصد سربازان گمنام امام زمان بوده و به زودی به کشور برگردانده می شود.

اشرفی همسر زینب نعمت زاده یکی از دخترهای وزیر اسبق صمت است که به دلیل متهم بودن در پرونده 6.6 یورویی پرونده پتروشیمی ممنوع الخروج بود اما به همراه فرزندش از کشور فرار کرد .

 

 

ماجرای فرار داماد نعمت زاده متهم پتروشیمی

بنا بر اعلام دادستانی، علی اشرف ریاحی متهم است به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع. متهمان این پرونده به عنوان مدیران شرکت و خریداران آن‌ها که از خریداران خارجی بودند پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها، شرکت‌هایی را در خارج تأسیس می‌کردند و اگر چه متهمان با بهانه قرار دادن تحریم‌ها به دفاع از خود پرداختند، اما حق نداشتند مابه‌التفاوت منشأ ارز داخلی را به نفع خود تصاحب کنند.

 

علی اشرف ریاحی کیست؟

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را بعلاوه پورسانت‌هایی به جیب زده‌اند.

 

گفته می‌شود علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده و یکی از متهمان پرونده فساد مالی شرکت بازرگانی، همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده است و خودش نیز با توجه به ممنوع‌الخروج بودن، در داخل کشور متواری شده و از دید ضابطان قضایی مخفی شده است.

 

وی که از متهمان فساد پرونده بازرگانی پتروشیمی با ۶.۶ میلیارد یورو گردش مالی است، همدست و شریک مرجان شیخ‌الاسلام آل آقا یکی دیگر از متهمان فراری این پرونده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: