صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 28
کد خبر: ۵۶۶۲۶

ممکن است مردم به کسی رای دهند که تعلق جناحی ندارد

یک تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: مردم در انتخابات دنبال افراد لایق و کارآمد هستند و نمی گویند که مثلا فلان فرد لایق است ولی چون به جناح دیگری تعلق دارد، به او رای نمی دهیم.

به گزارش راهبرد معاصر ناصر ایمانی درباره انتخابات۱۴۰۰ اظهار کرد: مردم به مسئولان کشور نگاه جناحی ندارند و برخلاف آنچه جناح های سیاسی تصور می کنند، تمایل مردم نه به اصولگرایان است نه اصلاح طلبان. مردم در انتخابات دنبال فردی لایق و کارآمد هستند که بتواند مشکلات کشور را حل کند.

وی ادامه داد: ممکن است مردم در انتخابات به کسی رای دهند که خیلی تعلق جناحی ندارد. البته اینکه چه جناحی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد به این بستگی دارد که جناح ها چه افرادی را به مردم معرفی می کنند.مردم دنبال افراد لایق و کارآمد هستند و مردم نمی گویند که مثلا فلان فرد لایق است، ولی چون به جناح دیگری تعلق دارد، به او رای نمی دهیم.

این تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به حضور اصولگرایان در مجلس یازدهم و افول جایگاه اصلاح طلبان میان افکار عمومی،خاطرنشان کرد: برخی معتقدند در این شرایط شانس اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است، ولی من این نظر را قبول ندارم چون چگونگی تصمیم مردم از الان معلوم نیست. البته اگر مجلس اصولگرا تا انتخابات عملکرد قابل توجهی داشته باشد، ممکن است مردم به دلیل همین کارآمدی، به فرد اصولگرایی رای دهند، ولی این احتمال هم وجود دارد مردم به کسی اقبال نشان دهند که تعلق جناحی ندارد چون مردم از جناح های سیاسی زده شده اند.

ایمانی در ادامه با اشاره به چالش های رییس جمهور بعدی، افزود: مسایل اقتصادی چالش اصلی دولت بعدی خواهد بود. مسایلی مانند رشد نقدینگی، پایه پولی کشور، افت ارزش پول ملی، تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی و تامین معیشت اقشار کم درآمد از  مشکلات جدی دولت بعدی است،  بنابراین دولت بعدی باید دولتی باشد که رنگ و بوی اقتصادی ‌و تسلط کافی برای مسایل اقتصادی داشته باشد.

وی سیاست خارجی را چالش جدی دیگر دولت بعدی دانست و گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری جدی بر این چالش نخواهد داشت و هرکسی پیروز انتخابات آمریکا شود، چالش جدی در سیاست خارجی،انرژی هسته ای و روابط خارجی خواهیم داشت. نوع نگاه دولت بعدی به شرق مهم است و دولت بعدی باید رویکرد خود نسبت به شرق و کشورهای غیرغربی را مشخص کند روابط ما با غرب غیردوستانه و با شرق ناپایدار و نامشخص است.

ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: