صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۸
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 11 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 30
کد خبر: ۵۶۹۲۰

نقش امام حسین در هدایت امت اساسی است

دبیر کل جنبش انصار الله یمن گفت: نقش امام حسین در هدایت امت نقشی اساسی، مهم و تعیین کننده است که در همه نسل‌ها امتداد دارد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ عبدالملک بدرالدین در سخنرانی ویژه خود در روز عاشورا تاکید کرد: شهادت سید الشهدا امام حسین فرزند رسول خدا را به همه تسلیت می‌گویم. این مصیبت دردناک ارتباط مستقیمی با واقعیت‌های امت دارد هر چقدر که زمان از آن می‌گذرد و نسل‌ها از نسل به نسل از آن عبور می‌کنند، اما ارتباط نزدیکی با واقعیت‌های امروز ما دارد. امام حسین علیه السلام علاوه بر اینکه فرزند حضرت علی و فاطمه زهرا و سبط رسول اکرم است قرین قرآن و حامل پرچم اسلام است؛ همانطور که رسول خدا درباره وی فرمود: حسین از من است و من نیز از حسینم، خداوند دوست دارد کسی را که حسین را دوست می‌دارد.
نقش امام حسین در هدایت امت نقشی اساسی و بزرگ و تعیین کننده است که در همه نسل‌ها امتداد دارد.
زمانی امام حسین علیه السلام در مرحله حساس با مقتضای ایمان و هدایت الهی و مسئولیتی که داشت حرکت کرد. امام تصمیم گرفت با طغیانگری‌های اموی مبارزه کند، زیرا این طغیانگری‌ها تهدیدی برای امت اسلام بود بنابراین در صورتی که اسلام نقش هدایتگری خود را ارائه ندهد آیا سرنوشت امت جز گمراهی نخواهد بود؟ اگر رسالت اسلام به عنوان مکتب عدالت محور از بین برود آیا ظلم و ستم و جنایت تنها جایگزین آن نخواهد بود؟
عبدالملک بدرالدین افزود: جنایت‌های بنی امیه بسیار زیاد بود و بسیاری از مردم از جنایت‌های آن‌ها می‌ترسیدند؛ بنابراین امام حسین علیه السلام همان اسلام ناب محمدی است و با گفتار و کردار به اسلام عمل می‌نمود و بصیرت و هدایت خود را به امت اسلام تقدیم کرد ازاینرو اسلام حقیقت و اسلام قرآن و اسلام حضرت محمد صلوات الله علیه و آله همان اسلام امام حسین است.

 

خبرگزاری صدا وسیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: