صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 04
کد خبر: ۵۷۵۴۰

کد ضریب در کارنامه ارشد چیست؟

کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بر اساس کد ضریب تنظیم شده است در ادامه این خبر اطلاعات لازم را در خصوص کد ضریب در کارنامه ارشد را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

به گزارش راهبرد معاصر، در کارنامه ارائه شده به داوطلبان ارشد، در جدول قسمت پایین کارنامه رتبه و نمره داوطلب در هر کد ضریب، و مجاز بودن یا مجاز نبودن به انتخاب رشته در آن کد ضریب به تفکیک رشته‌های روزانه و غیر روزانه آمده است.اما برای داوطلبانی که اولین بار است که در این آزمون شرکت می کنند ابهاماتی در خصوص کارنامه ارشد وجود دارد که از جمله این کد ضریب در کارنامه ارشد می باشد برای کسب اطلاعات در این خصوص با راهبرد معاصر همراه باشید.

 

کد ضریب در کارنامه ارشد چیست؟

داوطلبان با توجه به مجاز بودن برای انتخاب رشته در هر یک از کد ضریب های ۱۱ گانه مجموعه ۱۱۲۶ (حقوق) می توانند اقدام به انتخاب رشته کنند.

 

«کد ضریب» مجموعه «رشته گرایش»هایی است که دارای ضرایب یکسانی در مواد درسی آزمون بوده اند، مثلا مواد امتحانی و ضرایب آن ها برای کد ضریب (۱) یکسان بوده است، بنا بر این داوطلبی که در کد ضریب (۱) مجاز شده است، می تواند بنا بر سلیقه و اولویت خود هر یک از رشته های کد ضریب (۱) را انتخاب کند.

 

در کارنامه ارائه شده به داوطلبان، در جدول قسمت پایین کارنامه رتبه و نمره داوطلب در هر کد ضریب، و مجاز بودن یا مجاز نبودن به انتخاب رشته در آن کد ضریب به تفکیک رشته های روزانه و غیر روزنامه آمده است.

 

 

 

رشته های مندرج در هر یک از کد ضریب های ۱۱ گانه مجموعه ۱۱۲۶ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۵ دانشگاه های سراسری به این شرح می باشند :

کد ضریب ۱ :

حقوق خصوصی
حقوق ثبت اسناد و املاک
حقوق اسناد و قراردادهای تجاری
حقوق حمل و نقل
فقه و حقوق خصوصی
حقوق اقتصادی
فقه و حقوق اقتصادی
حقوق مالی – اقتصادی

 

کد ضریب ۲ :

حقوق بین الملل

کد ضریب ۳ :

حقوق جزا و جرم شناسی
حقوق کیفری اطفال و نوجوان
مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی
فقه و حقوق جزا

کد ضریب ۴ :

حقوق عمومی
مدیریت نظارت و بازرسی
حقوق دادرسی اداری
حقوق نفت و گاز

کد ضریب ۵ :

حقوق بشر

کد ضریب ۶ :

حقوق مالکیت فکری
حقوق تجارت الکترونیکی

کد ضریب ۷ :

حقوق محیط زیست

کد ضریب ۸ :

حقوق تجارت بین الملل

کد ضریب ۹ :

معارف اسلامی و حقوق
حقوق خانواده

کد ضریب ۱۰ :

حقوق ارتباطات

کد ضریب ۱۱ :

حقوق تجاری اقتصادی بین المللی
حقوق شرکت های تجاری

 

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشوراعلام کرد: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار دارد.

 




رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد.دکتر ابراهیم خدایی افزود: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار دارد.


زمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ سومین آزمون بزرگ کشوری در ایام کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سه روز ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شد.

 

در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد آنها در جلسه آزمون حاضر شده‌اند. آزمون در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: