صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 06
کد خبر: ۵۷۷۹۵

دیدار اسماعیل هنیه با دبیرکل حزب‌الله لبنان

رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دیدار و با او درباره تحولات سیاسی و نظامی فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (یک‌شنبه) در بیروت میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه وی بود.

 

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد: سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه در این دیدار درخصوص تحولات سیاسی و نظامی در فلسطین، لبنان و منطقه و همچنین خطرات موجود علیه فلسطین از جمله «معامله قرن»، سازش عربی با رژیم صهیونیستی و مسئولیت امت اسلامی در این زمینه گفتگو کردند. دو طرف همچنین بر ثبات محور مقاومت و ایستادگی آن در مقابل فشار‌ها و تهدید‌ها تأکید کردند.

 

بر اساس این بیانیه، حزب الله و حماس بر ثبات روابط خود که مبتنی بر اصول ایمان، برادری، جهاد و سرنوشت واحد است و همچنین بهبودِ ساز و کار همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان طرفین تاکید کردند.

 

اسماعیل هنیه پیش از این، در نشست دبیرکل‌ گروه‌های فلسطینی گفت: امروز جمع شده‌ایم تا بگوییم که ملت فلسطین در خارج و داخل متحد باقی خواهد ماند. لبنان بینی دشمن را به خاک مالید و همچنان مقاومت لبنان امتداد مقاومت ملت ما در داخل فلسطین اشغالی است. اردوگاه‌های ما در لبنان قلعه پایداری و کلید بازگشت هستند و به عنوان عامل ثبات و وحدت باقی خواهند ماند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین در جمع هیات علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که نقش علما در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین نقشی عظیم است و ما نیازمند کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به فلسطین و قدس هستیم. نقش علما در گذشته، حال و آینده یقینا با توجه به تاریخ درخشان مبارزه با دشمنان، بر دوش گرفتن ماموریت‌های سنگین و حمایت از روح مقاومت و جهاد بوده است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: