صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 08
کد خبر: ۵۸۱۸۳

قیمت و مشخصات کنسول ایکس باکس سری s + عکس

کنسول ایکس باکس سری s  که مدت ها پیش مشخصات ظاهری آن فاش شده به طور رسمی معرفی شده است.  گفته میشود این کنسول ارزان ترین کنسول نسل نهمی است.

به گزارش راهبرد معاصر کنسول ایکس باکس سری s  یکی از دو کنسول نسل جدید مایکروسافت است که مدت ها پیش اطلاعاتی از آن منتشر شد. حالا یک سایت معتبر مشخصات ظاهری و همچنین قیمت ان را منتشر کرده است.

کنسول ایکس باکس سری s یک کنسول سفید کوچک تر و باریکتر از کنسول ایکس باکس سری ایکس است و یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کنسول این که یک فن بزرگ در بخش جلویی ان تعبیه شده است.

 

 

معرفی رسمی کنسول ایکس باکس سری s 

صفحه رسمی ایکس باکس در توییتر دقایقی پیش به صورت رسمی از کنسول‌ ایکس باکس سری اس به عنوان مدل ارزان قیمت‌تر کنسول نسل نهمی مایکروسافت رونمایی کرد.

اعاتی بعد از فاش شدن تصاویر و مشخصات مربوط به قیمت و ظاهر کنسول ایکس باکس سری اس، صفحات اجتماعی مایکروسافت در توییتر و اینستاگرام رسماً اقدام به انتشار پست معرفی این کنسول کردند. سایت ویندوز سنترال به‌استناد منابع رسمی خودش، اعلام کرده بود که قیمت ایکس باکس سری اس ۲۹۹ دلار و قیمت ایکس باکس سری ایکس هم ۴۹۹ دلار خواهد بوده و هردو کنسول، در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) عرضه خواهند شد.

 

نکته‌ی مهم دیگر به قیمت کنسول برمی‌گردد و همان‌طور که انتظار می‌رفت به علت سخت‌افزار ضعیف‌تر این محصول نسبت به ایکس‌باکس سری ایکس، قیمت آن نیز کمتر خواهد بود و طبق اطلاعات فاش شده، تنها ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که برای محصولی با ویژگی‌های نسل بعد (با رزولوشن پایین‌تر) می‌تواند قیمتی عالی محسوب شود.

 

 

لحظاتی پس از انتشار عکس توسط برد سمز، تعدادی دیگر از خبرنگاران و کارشناسان صنعت بازی نیز به صحبت در این زمینه پرداختند؛ از دنیل احمد که طرح کنسول را تأیید کرد ولی قیمت آن‌را همچنان به‌طور ۱۰۰٪ رسمی نمی‌داند، تا فردی با نام مستعار WalkingCat که ویدیویی از کنسول و مقایسه‌ی ابعاد آن با ایکس‌باکس سری ایکس منتشر کرد.

 

 

مدت زیادی است که از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مبنی بر وجود یک نسخه ارزان قیمت و ضعیف تر از کنسول ایکس باکس سری ایکس می‌گذرد. در واقع علاقه‌مندان تنها منتظر اعلام رسمی این خبر از سوی مایکروسافت بودند. تا این که چند ساعت پیش، اولین تصاویر واقعی از ظاهر این کنسول لو رفت. بعد از آن نیز مایکروسافت تصمیم گرفت تا بالاخره این خبر را در صفحات رسمی خود تأیید کند.

 

در هفته‌های گذشته نیز نشانه‌ها و مدارک متعددی مبنی بر قطعی بودن وجود این نسخه از نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت در اینترنت منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان به اشاره به نام ایکس‌باکس سری اس در آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز، بروشورهای تبلیغاتی سرویس ایکس‌باکس گیم پس، جعبه‌ی کنترلرهای جدید ایکس‌باکس و همچنین ارائه‌ی مشخصات کامل سخت‌افزاری این دستگاه توسط اینسایدرها و منابع مطلع اشاره کرد.

 

 

براساس اعلام رسمی مایکروسافت، این کنسول تنها ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که برای محصولی با ویژگی‌های نسل بعد (با رزولوشن پایین‌تر) می‌تواند قیمتی عالی محسوب شود. باید در روزهای آینده منتظر ارائه مشخصات سخت افزاری این کنسول نیز باشیم. انتظار می‌رود ایکس باکس سری اس با حدود یک سوم توان پردازنده گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس، یعنی ۴ ترافلاپس عرضه شود. البته براساس پیش‌بینی‌ها، این کنسول برخی از مشخصات و ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد، از قبیل نسل جدیدِ پردازنده‌های AMD و حافظه SSD را دارا خواهد بود.

 

 

مشخصات فیزیکی  ایکس باکس وان اس مایکروسافت

ابعاد         64 × 230 × 295 میلی‌متر

وزن         2.9 کیلوگرم

رنگ        مشکی، سفید

 

 

مشخصات سخت‌افزاری ایکس باکس وان اس مایکروسافت

 

پردازنده اصلی        پردازنده 8 هسته‌ای AMD‌ با‌ هسته‌های سفارشی Jaguar و فرکانس 1.75 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی     پردازنده گرافیکی یکپارچه شده AMD با فرکانس 914 مگاهرتز و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12

توان پردازشی         1.4 ترافلاپس

حافظه‌ی رم             8 گیگابایت DDR3

حافظه‌ی ذخیره‌سازی               1 ترابایت

درایو نوری          Blu-ray / DVD-ROM

 

خروجی تصویر       4K (فقط برای پخش فیلم)

خروجی صدا           صدای دالبی اتمس و DTS فراگیر 7.1 کانال

اقلام موجود در جعبه              - یک دسته

- کابل HDMI

- آداپتور برق

- استند قرارگیری عمودی دستگاه

اقلام اضافی قابل سفارش         - دسته‌ی اضافی

- کینکت

- چندین عنوان بازی

- ریموت کنترل

- شارژر و باتری مخصوص دسته

- هدست استریو

- هدست مخصوص چت آنلاین

- کیبورد مخصوص چت

- تیونر تلویزیون

سایر امکانات           - پشتیبانی از HDR

- سازگار با کینکت (به کمک مبدل)

- پشتیبانی از دستوران صوتی

- مجهز به سنسور مادون قرمز

تاریخ معرفی           2016/08/02

قیمت جهانی در زمان عرضه  349 دلار

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: