صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 11
کد خبر: ۵۸۵۵۰

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز جمعه 21 شهریور

ارزش دارا یکم در پایان معاملات این هفته و منتهی به جمعه 21 شهریور با افزایش روبه رو بود.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم  در پایان معاملات این هفته و منتهی به جمعه 21 شهریور با افزایش 10 درصدی مواجه شد و با رشد قیمت 10 درصدی معامله شد. اما قیمت پایانی صندوق دارا یکم  با افزایش 5.36 درصدی همراه شد.

بر این اساس قیمت هر واحد صندوق دارا یکم به 19 هزار و 491 هزار تومان رسید و ارزش 200 واحد صندوق ETF دارا یکم به 3 میلیون و 898 هزار و 200 تومان رسید.

 

 

ارزش ETF دولتی در هفته گذشته چقدر نوسان داشت؟

در آخرین روز معاملات این هفته بازار سهام در حالی که شاخص کل روند نزولی داشت دارا یکم بیش از ۵ درصد رشد کرد و ارزش هر واحد از آن به ۱۹ هزار و ۴۹۰ تومان رسید.

در پایان معاملات بازار سهام این هفته ارزش دارا یکم به 3 میلیون و 898 هزار تومان رسید، این در حالی است که ارزش دارا یکم در روزهای ابتدایی هفته با روند صعودی همراه بود و روز دوشنبه به 4 میلیون و 492 هزار تومان رسیده بود.

 

 

با این حساب ارزش 200 واحد از اولین ETF دولتی که در اردیبهشت ماه 2 میلیون تومان پذیره‌نویسی شده بود، در پایان این هفته به 3 میلیون و 898 هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش دارا یکم در روزهای اولیه رشد چشم‌گیری داشت اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با افت همراه شد.

 

در روز پایانی معاملات در حالی که شاخص کل نیم درصد ریزش کرد ارزش دارا یکم بیش از 5 درصد افزایش داشت.

 

افت بیش از 2 درصدی دارا یکم در حالی به ثبت رسید که دومین ETF دولتی با نماد پالایشی یکم در حال پذیره نویسی است و پذیره‌نویسی آن تا 26 شهریور ماه ادامه دارد.

 

 

مردم از عرضه دارا سوم استقبال می ‌کنند؟

 

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز سه‌شنبه از عرضه دارا سوم به بورس خبر داد و گفت: «دولت برنامه‌‎هایی دارد که بازار سرمایه را به‌عنوان یکی از ارکان تامین مالی اقتصاد کشور،‌ و شاید در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تامین مالی اقتصاد کشور برساند؛ پس برای تحقق این هدف لازم است در جهات گوناگون برنامه‌ریزی کند و پوشش دهد.»

 

 

اظهارات دژپسند، واکنش برخی از سهامداران را در پی داشت. برخی از آنها بر این باورند که هنوز میوه عرضه دارا اول و دوم را برداشت نکرده‌اند و عرضه دارا سوم بی‌فایده است. گفتنی است دارا یکم ۱۲ اردیبهشت و دارا دوم نیز ۵ مردادماه سال جاری پذیره‌نویسی شد. عرضه دارا یکم که با ۲۰ درصد تخفیف ارائه شد با استقبال فعالان بازار روبه‌رو شد اما آنطور که انتظار می‌رفت از دارا دوم (پالایشی یکم) استقبال نشد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: